«رابرت دنیرو» اپل را به سانسور سخنرانی‌اش در مراسم جوایز گاتهام 2023 متهم کرد


در مراسم جوایز گاتهام 2023، بخشی از سخنرانی رابرت دنیرو سانسور شده است. به‌همین دلیل وی بعد از آنکه متوجه شد، متن سخنرانی حذف شده است، مجدداً روی صحنه آمد و با انتقاد از دونالد ترامپ، متن اصلی را از روی موبایل خود خواند.

او ادعا می‌کند اپل و مؤسسه فیلم و رسانه گاتهام مسئول سانسور سخنرانی او در مراسم جوایز گاتهام هستند. گفته می‌شود این سانسور توسط یکی از کارمندان اپل دقایقی قبل از شروع مراسم انجام شده است. رابرت دنیرو می‌گوید: «اصلاً حوصله ندارم از آن‌ها برای کاری که انجام داده‌اند تشکر کنم. واقعاً چگونه جرأت انجام چنین کاری را دارند.»

سانسور سخنرانی رابرت دنیرو

این بازیگر معروف در مراسم دوشنبه شب برای اهدا نماد تاریخی گاتهام و ادای احترام به اثر جدید «مارتین اسکورسیزی» روی صحنه ظاهر شد تا متنی را که از قبل تهیه کرده بود و روی تله پرامپتر (یک نمایشگر سخنرانی) نمایش داده می‌شد برای حضار بخواند. اما در زمان خواندن متن از روی دستگاه تله پرامپتر متوجه شد که متن اصلی تغییر کرده است. در ابتدا، دنیرو تصور کرده بود که اشتباهی در تله پرامپتر رخ داده است. بعد متوجه شد که بخش‌هایی از سخنرانی وی سانسور شده است. وی موبایل خود را در دست گرفت و متن اصلی را از روی گوشی خواند و اضافه کرد: «فقط می‌خواهم یک چیز را بگویم. سخنرانی من ویرایش و سانسور شده است و من از آن خبر نداشتم. حالا می‌خواهم متن اصلی را بخوانم.»

رابرت

او ادامه داد:

«تاریخ، دیگر تاریخ نیست. حقیقت، حقیقت نیست. حتی حقایق با حقایقِ جایگزین، جایگزین می‌شوند و توسط تئوری‌های توطئه و زشتی هدایت می‌شوند.

صنعت سرگرمی نیز از این بیماری مزمن مصون نیست. دروغ به ابزاری در زرادخانه شارلاتان‌ها تبدیل شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در طول چهار سال ریاست‌جمهوری خود بیش از 30 هزار بار به ما دروغ گفت.»

در پایان سخنرانی، دنیرو اضافه کرد پیش از سانسورشدن محتوای سخنرانی، قصد داشته از اپل و مؤسسه فیلم و رسانه گاتهام تشکر کند ولی وقتی متوجه سانسور شده، دیگر چنین کاری نمی‌کند. دنیرو گفت: «اما من اصلاً دوست ندارم از آنها به خاطر کاری که انجام دادند تشکر کنم. آن‌ها چگونه جرأت انجام دادن چنین کاری را دارند.»

دیدگاهتان را بنویسید