اعتراض چین به تردد کشتی جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی



ارتش چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، یک کشتی جنگی آمریکایی به صورت غیرقانونی وارد آب‌های منطقه‌ای و مورد مناقشه دریای چین جنوبی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به صورت جدی ثبات و آرامش منطقه‌ای را تضعیف کرده است.

سخنگوی ارتش چین در بخش عملیاتی جنوب این کشور گفت، آمریکا به صورت عمدی وارد آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی شده و حق حاکمیت چین را در منطقه نقض کرده است.

چین بر سر آب‌های منطقه‌ای در دریای چین جنوبی با یکسری از کشورهای همسایه درگیری و مناقشه دارد. در ماه‌های اخیر چین با چند کشتی فیلیپینی در منطقه تقابل داشته و بابت حضور و گشت‌زنی کشتی‌های آمریکایی در این آب‌های مورد مناقشه نیز اعتراض کرده است.

سخنگوی بخش عملیات جنوبی چین همچنین خاطرنشان کرد، ارتش ملوانان خود را برای نظارت و پیگیری این کشتی جنگی آمریکایی سازماندهی کرده و سربازان ارتش چین هم در منطقه در حالت هشدار بالا قرار دارند تا در همه زمان‌ها بتوانند به صورت قاطع از حق حاکمیت ملی چین دفاع کنند.

روز یکشنبه، گارد ساحلی فیلیپین پس از نظارت بر افزایش هشداردهنده تعداد کشتی‌های چین در صخره‌ای در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور، دو کشتی خود را در دریای چین جنوبی مستقر کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید