الهندی به المیادین: مذاکرات قاهره بر پایان جنگ و تبادل اسرا متمرکز خواهد بود



محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با المیادین درباره نبرد طوفان الاقصی، برنامه‌های اشغالگران و موضوع تبادل اسرا و نقش کشورهای عربی و مواضع لبنان و یمن صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که تصویری که اشغالگران از طریق دروغ‌های هفتم اکتبر منتشر کرده بودند، امروز کاملاً برعکس شده‌است. وی اشاره کرد، اختلافات موجود در رژیم صهیونیستی و غرب پس از توقف تجاوزات اشغالگران به غزه روشن‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین در یک جنگ علنی و در برابر دوره‌ای از دوره‌های خود قرار دارد که در آن به پیروزی دست خواهد یافت، افزود: مقاومت آماده است برای مدت طولانی‌تر از آنچه انتظار دارند به جنگ ادامه دهد.

الهندی گفت: من هر کسی را که فقط یک عکس از یک فلسطینی در حال تسلیم سلاحش نشان دهد را به چالش می‌کشم.

الهندی این جنگ را که آن را سرنوشت ساز توصیف کرد، به آنچه در سال ۱۹۴۸ رخ داد، تشبیه کرد، زیرا آنچه پس از آن رخ خواهد داد با آنچه قبل از آن رخ داده متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این نبرد نه تنها فلسطین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه کل منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

شکست طرح‌های اشغالگری

الهندی درباره طرح‌های اشغال غزه با اشاره به اینکه موضوع اخراج مردم غزه را «پشت سر گذاشتیم» و بعد از همه فشارهایی که عمدتا بر غیرنظامیان وارد شد، شکست خورده‌است، گفت: اسرائیل تصور می‌کرد که مردم غزه با اعمال فشار بر شمال و سپس جنوب به سمت مصر حرکت خواهد کرد.»

در مورد دیدگاه‌های پیشنهادی برای آینده غزه، الهندی تاکید کرد که آنها توهماتی هستند که با دیگر توهمات اسرائیلی که در میدان مدفون شده‌اند، دفن خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری و قدس اشغالی می‌توانند گرد هم آیند و سرنوشت خود را رقم بزنند، تصریح کرد: صحبت در قاهره درباره چگونگی پایان دادن به جنگ و بحث تبادل اسرا است.

الهندی در خصوص پرونده اسرا، اصرار مقاومت بر تکمیل نشدن معامله تبادل اسیران بدون توقف تجاوز اشغالگران و خروج نیروهای صهیونیستی از غزه را بر خلاف آنچه واشنگتن و تل‌آویو می‌خواهند، یادآور شد.

او توضیح داد که زنان و اسرای سالخورده صهیونیست که توسط مقاومت نگهداری می‌شوند، سربازان وظیفه و سرباز زن هستند که یا قبلاً خدمت کرده‌اند یا در حال حاضر در «ارتش اسرائیل» خدمت می‌کنند.

موضع یمن و لبنان مواضع کشورهای عربی را افشا می‌کند

الهندی با بیان اینکه موضع عربی بی‌ارزش است، گفت: کشورهای عربی هیچ نقشی در تغییر معادلات منطقه‌ای ندارند. او از موضع یمن که بیانگر غرور و صداقت ملت با وجود فاصله جغرافیایی است، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه موضع یمن تعجب آور نیست زیرا نیروهای مسلح به آنچه وعده داده بودند، عمل کردند، افزود: جهان امروز حساب دیگری روی یمن می‌کند درحالیکه موقعیت سایر کشورهای عربی را آشکار کرد و همچنین نشان داد که این ملت دارای قابلیت‌های بازدارنده است.

وی با بیان اینکه «کسی که وارد نبرد شود، همانطور که رهبری و مردم در یمن انجام دادند، مفتخر است که نقش خود را برعهده بگیرد و احترام جهانیان را به دست آورد» تصریح کرد: صحنه‌های راهپیمایی در صنعا در سایر پایتخت‌های عربی تکرار نمی‌شود.

الهندی با تاکید بر اینکه آمریکا و کشور اشغالگر نمی‌توانند کاری برای دلسرد کردن یمن انجام دهند، تاکید کرد: انتخاب‌های واشنگتن دشوار است و نمی‌خواهد اوضاع به سمت جنگ منطقه‌ای پیش برود.

الهندی همچنین تاکید کرد که لبنان یک جبهه حمایتی با عملکرد برجسته است که در طول زمان در حال افزایش است و اشاره کرد که در اندازه کنونی خود به شدت به نبرد در نوار غزه کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید