تزیین موضوعات مهم با شعر آن‌ها را ماندگار می‌کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، شب شعر بزرگ غزه با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و شاعران جبهه مقاومت از ١٤ کشور جهان و اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز یکشنبه ۳ دی در تالار وحدت برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی در ابتدای این مراسم گفت: از همه دوستان عزیزی که این برنامه فاخر را تدارک دیدند از میهمانان خارجی که از کشورهای خارجی آمدند و اشعار بسیار خوبشان را قرائت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته یار همیشگی مردم مظلوم فلسطین بوده است، وقتی انقلاب اسلامی علم حمایت از قدس را بلند کرد که کشورهای سردمدار مبارزه با صهیونیسم چند ماه قبل در کمپ دیوید مقابل صهیونیست‌ها و آمریکا کرنش کرده بودند و موجودیت رژیم صهیونسیتی را به رسمیت شناخته بودند.

وزیر فرهنگ گفت: ۴۵ سال است که مردم ایران در کنار همه آرمان‌های بلندی که فریاد زده‌اند و بهترین جوانانش را تقدیم کرده است، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی فلسطین را مطرح کرده است.

وی افزود: خوشحال هستیم مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است، خون‌هایی که در این مقاومت اعجازانگیز در غزه بر زمین ریخت، اسباب آبروریزی کامل اسرائیل و آمریکا را فراهم کرده است.

اسماعیلی گفت: امروز همپای شهرهای کشورهای اسلامی شاهد اعتراض‌های عمومی در آمریکا و اروپا هستیم. در شهرهای مختلف اروپایی اجتماعات چند صد نفری برگزار شده است این خون ده هزار کودک فلسطینی است که قلوب جهانیان را به تسخیر در آورده است.

وزیر فرهنگ افزود: حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت مضاعفی دارد هر موضوع مهمی زمانی که به شعر و هنر تزئین شد به پیامی ماندگار تبدیل می‌شود. بحمدالله از روزهای آغازین حوادث اخیر این اتفاق در ایران اسلامی آغاز شد، همکاران ما در بخش‌های مختلف شب‌های شعر متعددی را برگزار کردند؛ در همان روزهای اول دوستانمان در حوزه هنری و سایر بخش‌ها واکنش نشان دادند.

اسماعیلی گفت: همین مکان شب گذشته در اختتامیه جشنواره فیلم مستند به محلی برای ابراز احساسات عمیق مستندسازان برجسته دنیا تبدیل شد؛ مستند سازانی از آمریکا، برزیل و کشورهای مختلف در همین مکان ایستادند و علیه خشونت و جنایت صهیونیست‌ها اعتراض کردند و همراهی‌شان را با مظلومان غزه با صراحت به زبان آوردند و برایش‌فیلم مستند ساخته بودند. همکاران من با یکی از برندگان که بانویی از غزه بود که زیر موشک باران و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی بود ارتباط مجازی برقرار کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اهالی فرهنگ و رسانه مردم عزیز کشورمان پای قصه‌غزه ایستاده‌اند، گفت: کمتر محفلی را در ایران اسلامی شاهد هستیم برگزار شود، مگر اینکه به یاد غزه باشد؛ این اتفاق مهمی است، دست و بازوی همه اهالی هنر در ایران و دنیا را به خاطر این میزان حضور و خلوصی که از خودشان نشان دادند به گرمی می‌فشاریم.

دیدگاهتان را بنویسید