افسانه معجزه «خوردن یک سیب در روز» درست است اما به این شرط!



محققان هاروارد کشف کرده اند که خوردن یک سیب در روز برای سلامت افراد بالای ۴۰ سال ضروری است. این بدان خاطر است که سیب سرشار از فلاونوئید‌ها است که ترکیباتی از متابولیسم ثانویه سبزیجات با عملکرد آنتی اکسیدانی مهم هستند و اکنون در مطالعه تازه کشف شده که می‌توانند به طور قابل توجهی شانس ایجاد شکنندگی را کاهش دهند.

به گزارش gearrice، لازم به ذکر است که سیب منبع فیبر و ویتامین ث است، زیرا سرشار از کوئرستین و پکتین می‌باشد. از یک سو کوئرستین یک فلاونوئید است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد در حالی که پکتین نوعی فیبر محلول است که در کاهش کلسترول بد تاثیر دارد. طبق نتیجه مطالعه تازه هاروارد فلاونول زیرگروهی از فلاونوئید‌ها است و می‌تواند به کاهش ضعف در افراد مسن کمک کند. این شکنندگی می‌تواند عامل افتادن و شکستگی در افراد به خصوص در سنین بالای ۶۵ سال باشد که دچار عدم تعادل و عدم تحرک هستند.

در نتیجه آن مطالعه آمده است: “یافته‌های ما نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰ میلی گرم مصرف فلاونول بیش‌تر در روز، احتمال شکنندگی تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد”.

به همین دلیل اشاره می‌شود که افراد می‌توانند به راحتی ۱۰ میلی گرم فلاونول در روز مصرف کنند، زیرا یک سیب با اندازه متوسط حدود ۱۰ میلی گرم فلاونول دارد. از سوی دیگر، اشاره می‌شود که برای استفاده حداکثری از این سهم فلاونوئید‌ها باید همیشه سیب‌ها را با پوست مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید