حمله سپاه؛ پیام روشن ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی


دیپلمات پیشین ایران گفت که از نظر ایران هر گروهی که اقدام تروریستی علیه مردم ایران انجام دهد با پاسخ دندان‌شکن مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز سه‌شنبه به مقر جاسوسان رژیم صهیونیستی در کردستان عراق و تروریست‌های حزب ترکستانی در ادلب (شمال غرب سوریه) حمله کرد و این مراکز را در هم کوبید.

این اقدام با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک انجام شد. در یک عملیات ترکیبی در پاسخ به جنایات گروه‌های داعشی-تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند، از جنوبی‌ترین نقطه کشور و از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقرهای مهم گروه‌های تکفیری در منطقه تحت اشغال گروه‌های تکفیری در ادلب مورد اصابت قرار گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد: ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه شلیک شد.

حمله سپاه؛ پیام روشن ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی

«محسن پاک‌آیین» در گفت‌وگو با ایسنا درباره حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقر برخی افراد و گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه گفت: اگرچه بخشی از پاسخ سپاه به تروریست‌ها در عراق و سوریه اقدام متقابل برای عملیات تروریستی داعش در کرمان بود، در عین حال این اقدام را باید در چارچوب راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم در منطقه دانست.

وی ادامه داد: واقعیت این است که گروه‌هایی مثل داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی و اشرار با هدایت سازمان سیا و موساد هدایت و تجهیز و حمایت مالی می شوند و هدف‌شان این است که کشورهای اسلامی از جمله ایران را دچار بی‌ثباتی کنند.

پاک‌آیین با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم است و پرچمدار آن هم سردار شهید قاسم سلیمانی بود، گفت: اقدامی که سپاه در هفته جاری علیه برخی تروریست‌ها و گروه‌ها در کشورهای عراق و سوریه انجام داد و قابل انتظار هم بود، در چارچوب همین راهبرد تفسیر می‌شود. پاسخ ایران بسیار قاطع و مناسب بود که دشمنان و بدخواهان تصور نکنند اگر علیه مردم بی‌گناه و غیرنظامی در کشور عملیات کور و جنایتکارانه می‌کنند این اقدامات و تحرکات بی‌پاسخ می‌ماند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اقدام سپاه علیه نیروهای تروریستی مطالبه مردم ایران بود و انتقامی بود که مردم خواهان آن بودند به ویژه مردم خونگرم کرمان که در حادثه تروریستی اخیر صدمات زیادی دیدند. امروز هم در جای جای ایران از این اقدام سپاه حمایت شده است و این یک پیام روشن به آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های نیابتی آنها در منطقه بود که اقدامات آنها در حال رصد است و پاسخ هر اقدامی را می دهیم.

حمله سپاه؛ پیام روشن ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی

وی درباره نقش حزب ترکستانی در این ماجرا تصریح کرد: احزاب خودخوانده و خلق الساعه‌ای که ایجاد می‌شود مثل حزب ترکستانی در چارچوب ایجاد گروه‌های تروریستی نیابتی از سوی آمریکا برای بی‌ثبات کردن کشورهای اسلامی در منطقه و ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمان است. در واقع یکی از ابزارهای جنگ نرم قدرت‌ها به ویژه آمریکا این است که با خلق این احزاب با اسامی تحریک‌کننده، سعی کنند کشورهای اسلامی را مقابل یکدیگر قرار دهند اما این کشورها نسبت به این تحرکات و اقدامات مطلع و آگاه هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید