ارسال پهپادهای «آرکیو-35» از سوی آلمان به اوکراین


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان روز چهارشنبه  اعلام کرد که بسته دیگری از کمک‌های نظامی را به اوکراین برای ادامه نبرد با روسیه تحویل داده است .

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» دولت آلمان اعلام کرد که این تجهیزات شامل ۲۵ پهپاد «آرکیو-۳۵ هیدران»  ۱۰۰دستگاه نفربر زرهی و مهمات برای تانک «لئوپارد-۱» است.

علاوه بر این، آلمان ۱۸۴۰ کلاه ایمنی و تجهیزات خنثی سازی مهمات را به ارتش اوکراین تحویل می‌دهد.

فرانسه نیز قرار است دور جدیدی از تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار دهد. این تجهیزات شامل ۴۰ موشک دوربرد «اسکالپ» و صدها بمب است.

هم فرانسه و هم انگلیس این موشک‌های کروز را در تابستان ۲۰۲۳ به اوکراین عرضه کردند. از آن زمان این موشک‌ها برای هدف قرار دادن چندین هدف راهبردی از جمله پل «چونهار» که کریمه را به بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» وصل می‌کند، استفاده شده‌اند.

این درحالی است که تحلیل‌های جدید اوکراین نشان می‌دهد که روسیه با شروع سال ۲۰۲۴ به این سو حملات موشکی گسترده‌ای را در سراسر اوکراین انجام خواهد داد. روسیه اخیرا  بزرگترین حمله را در تاریخ جنگ روسیه و اوکراین از نظر شمار تجهیزات هوایی انجام داد. روس‌ها حملات ترکیبی انجام دادند. اینک سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های بالستیک به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، روس‌ها از تاکتیک کاهش پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه روس‌ها شمار زیادی موشک پرتاب می‌کنند، این باعث شلیک بیشتر پدافند اوکراین می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز عنوان کرده است که اگر الگوی جنگ ادامه پیدا کند، دولت اوکراین ممکن است ضربه بسیار جبران ناپذیری را متحمل شود و روسیه هرگز مجبور نخواهد شد دستاوردهای خود را جهت توقف این جنگ کنار بگذارد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید