تحقق سند تحول دانشگاه شهید بهشتی در سایه برج فناوری


رئیس پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهداف سند تحول دانشگاه شهید بهشتی گفت: برج فناوری این دانشگاه که امروز فاز اول آن افتتاح شد، می‌تواند زمینه تحقق اهداف این سند را فراهم کند.

به گزارش ایسنا دکتر فریبرز مسعودی در آیین افتتاح فاز اول برج فناوری دانشگاه شهید بهشتی ارتقای ارتباط با صنعت را از اهداف پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: کشور نسل چهارم صنعت را طی می‌کند و به سمت توسعه فناوری‌های نوین چون هوش مصنوعی در حرکت است و از سوی دیگر به دانشگاه‌ها که نسل اول یعنی آموزش محور بودند، پژوهش محور بودن و توسعه فناور اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتباط دانشگاه با صنعت در بستر جامعه شکل می گیرد، اظهار کرد: پارک های فناوری نیز ابزارهایی برای ایجاد این ارتباط هستند و این مساله در دانشگاه شهید بهشتی مورد توجه قرار گرفته است.

مسعودی، راه اندازی هاب صنعتی در دانشگاه شهید بهشتی را در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نام برد و یادآور شد: ایجاد برج فناوری این فرصت را برای ما ایجاد کرد تا زمینه استقرار شرکت های استارت آپی را در دانشگاه فراهم کنیم.

رئیس پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی  ادامه داد: این برج فناوری طبق سند تحول دانشگاه،  محلی برای استقرار شرکت ها و تیم های فناورانه است و این برج زمینه ای برای تحقق اهداف این سند به شمار می‌رود.

در این مراسم همچنین دکتر سیدمحمدرضا آقا میری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به افتتاح برج فناوری این دانشگاه با بیان اینکه عملیات عمرانی آن از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: ایجاد این برج فضایی را برای دانشگاه فراهم می کند که صنایع در کنار دانشگاه در تربیت نیروهای خلاق قرار می گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه فناوری به دلیل سرعت تحولات آن به گونه ای نیست که در کنار بنشینیم تا توسعه یابد و نیاز به برنامه ریزی دارد و همین مساله در سند تحول دانشگاه شهید بهشتی دیده شده است.

آقامیری، رویکرد سند تحول این دانشگاه را حرکت پیش دستانه به سمت فناوری با حضور بخش های صنعتی دانست و گفت: از این رو است که با ۱۰ وزارتخانه برای همکاری های متقابل وارد مذاکره شدیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید