چهارمین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه منتشر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین شماره فصلنامه صنعت گل و گیاه ویژه زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد.

این شماره در گفتگویی با محمدعلی محمودی اقدم و رامین اخلومدی مدیرعامل و رییس هیأت مدیره تعاونی گل و گیاه استان گلستان به بررسی مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه استان پرداخته است.

همچنین در گفتگویی دیگر با مجید رحمانی عضو هیأت مدیره خانه محیط زیست تبریز، چالش‌های درختکاری در شهر تبریز به عنوان یک راهبرد زیست محیطی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. مقاله «گل، اولین و پرکاربردترین اکسسوار تاریخ» کاربرد گل به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طول تاریخ را مد نظر دارد.

در بخش گل‌های شاخه بریده، در گفتگویی با سعید ریزی، استاد دانشگاه شهرکرد دلایل کاهش کیفیت گل شاخه بریده برشمرده است.

در بخش گیاهان آپارتمانی نیز دکتر محمدعلی خلج و دکتر مهسا حسینی در مقاله‌ای مراحل کشت بونسای فیکوس از طریق کشت بذر را شرح داده‌اند. مقاله «پالوداریوم، بازسازی خاطره طبیعت» به معرفی و شرح شرایط ساخت و نگهداری پالوداریوم می‌پردازد. علی فیضی در مقاله‌ای در همین بخش، شرح مختصری از مراحل تجهیز، تولید و فروش محصول در گلخانه‌های هوشمند طبقاتی با نور مصنوعی ارائه کرده است.

در بخش گیاهان فضای آزاد درختچه «کیکُم» به عنوان یک گونه گیاهی بومی با قابلیت زینتی شدن معرفی شده است. حسام اسماعیلی در یادداشتی کوتاه رزماری به عنوان یگ گیاه بیرونی زینتی را معرفی می‌کند.

همچنین سیدحسن ملکشی در مقاله‌ای راهکارهای تلفیقی مدیریت شپشک سفید پاپیتال در فضای سبز را شرح داده است. دیگر مقالات این شماره می‌توان به «باغ معجزه دبی، گلستانی در دل کویر»، «فواید بازی در طبیعت برای کودکان»، «گیاه، یک آگاهی نامتناهی»، «زاموفولیا، هم‌خانه‌ای حیات‌بخش» و «فوت و فن گلفروشی» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید