اپل ویژن پرو کابوس تعمیرکاران خواهد بود


اپل همچون بسیاری از محصولاتش، در ویژن پرو نیز از سریال مخصوص برای قطعات مختلف استفاده می‌کند و به‌بیان دیگر حتی درصورت تعویض این قطعات با قطعات اصلی ویژن پرو دیگر، دستگاه اول به‌درستی کار نخواهد کرد.

Phone Repair Guru صفحه‌نمایش دو دستگاه ویژن پرو را با یکدیگر تعویض کرد اما هدست‌ها در این شرایط کار نکردند. همین‌ روند با حسگرهای هدست و قابلیت پرسونا نیز تکرار شد اما قطعات مذکور از قفل نرم‌افزاری بهره می‌برند و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با قطعات مشابه ویژن پرو دیگری جایگزین کرد.

نکته‌ی جالب اینکه یافته‌های Phone Repair Guru با ویدیو اخیر iFixit که ادعا می‌کرد هیچ‌یک از قطعات ویژن پرو قفل نرم‌افزاری ندارند در تضاد است. ویدیو iFixit نیز نشان از سخت‌بودن کالبدشکافی دستگاه دارد و ظاهراً مشکل جابه‌جایی نمایشگر بین دو دستگاه ویژن پرو بیشتر به کالیبراسیون ارتباط دارد تا سریال. درهر حال، تعمیر ویژن پرو بسیار دشوار است.

باید دید اپل در آینده قطعات و دستورالعمل‌های راهنمای تعویض و تعمیر ویژن پرو را برای تعمیرکاران متفرقه ارائه خواهد داد یا خیر که البته با توجه‌به سابقه‌ی شرکت، بعید به‌نظر می‌رسد چنین کاری انجام دهد.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل از ۳٬۵۰۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود که درمقایسه‌با قیمت هدست واقعیت مجازی رقبا ازجمله کوئست ۳ بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد و بنابراین خریداران باید در نگهداری آن دقت زیادی داشته باشند زیرا فرایند تعمیر دستگاه مذکور بسیار دشوار است و اپل نیز اینکار را با دریافت هزینه‌های بالا انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید