مسابقه «کدنویسی مبهم» با حمایت دیجی‌اکسپرس برگزار شد


پنجمین دوره مسابقه «کدنویسی مبهم» روز پنج‌شنبه (سوم اسفندماه) با حمایت دیجی‌اکسپرس و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. در این دوره از مسابقات نیز همانند چهار دوره قبلی، شرکت‌کننده‌ها در قالب تیم‌های مختلفی گروه‌بندی شدند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دوره پنجم مسابقه «کدنویسی مبهم» توسط دانشگاه صنعتی شریف و حمایت برندهای مطرحی چون دیجی‌اکسپرس برگزار شد. در این رویداد دانشجویان و افراد علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی در تیم‌های مجزایی گروه‌بندی شدند تا به‌این‌ترتیب میزان دانش و مهارت کدنویسی خود را محک بزنند‌.

شرکت‌کننده‌ها در مرحله اول وظیفه داشتند به ناخواناترین شکل ممکن، برنامه‌ای را به زبان ++C بنویسند، برنامه‌ای که باید با هربار اجرا رشته‌ای معین (به طول حداقل یک و حداکثر سه کاراکتر) را به نمایش می‌گذاشت. بعداز گذراندن این مرحله، روز مسابقه فرا رسید و کدهای مربوط به هر گروه در اختیار تیم‌های دیگر قرار گرفت تا بدون کامپایل کردن و صرفاً با استفاده از کاغذ و قلم، خروجی برنامه را کشف کنند. هر گروهی که می‌توانست بیشترین کد را از تیم‌های دیگر رمزگشایی کند و در عین حال کدهای کمتری از تیم خودش شناسایی شود، بیشترین امتیاز را می‌گرفت.

«مهدی خسروی»، قائم‌ مقام تیم تکنولوژی دیجی‌اکسپرس، درباره این مسابقه توضیح داد: «این رویداد در نظر داشت تا برنامه‌نویس‌های جوان را با چالش‌های متعددی ازجمله «کدنویسی روی کاغذ» روبه‌رو کند تا به این شکل توانایی حل مسئله و قدرت تحلیل‌‌ خودشان را در شرایطی متفاوت و به دور از کامپیوتر بسنجند. حمایت از مراسم‌ها و مسابقات این‌چنینی همواره فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا به‌طور مستقیم با نسل جدید در ارتباط باشیم، امید است که در آینده‌ای نزدیک با بهره‌گیری از خلاقیت و توانایی‌های منحصربه‌فرد این افراد بتوانیم راهکارهای هوشمندانه‌‌تری را در راستای بهبود و توسعه کسب‌وکارهای مختلف به کار ببریم.»

«رضا بابایی»، سرپرست فرهنگ سازمانی و تجربه کارکنان دیجی‌اکسپرس، در خصوص حمایت این شرکت از مسابقه کدنویسی مبهم گفت: «ازآنجایی که مسئله لجستیک یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند روی عملکرد و بازدهی تمام کسب‌وکارها تاثیر بگذارد، ما همواره در تلاشیم تا با حمایت از برنامه‌هایی مثل این مسابقه، از ظرفیت موجود در نسل جوان در جهت رشد صنعت لجستیک کشور استفاده کنیم. به‌طور کلی این رویدادها برای ارتباط با نسل Z و افراد بااستعدادی که به‌صورت بالقوه می‌توانند در خلق ارزش‌های سازمانی هم‌مسیر ما بوده و رابطه موثری با صنعت داشته باشند، بسیار کمک‌کننده است.»

دیجی‌اکسپرس به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه حمل‌و‌نقل، علاوه‌بر ارائه خدمات به دیجی‌کالا و سایر شرکت‌های زیرمجموعه آن، امکان ارسال به‌موقع محصولات را به دیگر کسب‌وکارها نیز می‌دهد تا رضایت مشتریان خود را جلب کنند. سرویس‌های‌ تحویل مرسوله دیجی‌اکسپرس در انواع مختلفی از جمله «ارسال فوری» و «ارسال زمان‌بندی‌شده» ارائه شده‌اند، به‌این‌ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران‌شان را پوشش بدهند.

دیجی‌اکسپرس در طی سال‌های اخیر نشان داده که با فراهم کردن بستری مناسب به افراد مستعد کمک می‌کند تا بتوانند گام‌های موثری را در راستای رشد و ارتقای مهارت‌های خود بردارند.

اگر شما هم به صنعت لجستیک علاقه‌مندید یا توانایی‌هایتان به‌نوعی با این صنعت مرتبط است، می‌توانید برای اطلاع از آخرین فرصت‌های شغلی، به صفحه careers.digiexpress.ir در سایت دیجی‌اکسپرس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید