انتقاد نماینده مجلس از عدم تخصیص کامل بودجه حوزه پژوهش



یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت تخصیص بودجه حوزه پژوهش انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری  درباره تخصیص بودجه پژوهشی، اظهار کرد: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متاسفانه چیزی نزدیک به ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی همچنین گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با بخش ستاد بهینه‌سازی سوخت و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متاسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود باید از صندوق بهینه سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر نماینده محلات، گفت: ان شاءالله وزارتخانه‌های ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه دقت لازم را در این دو حوزه داشته باشد.

وی همچنین درباره درج پیشنهادات در رابطه با جداول بودجه ۱۴۰۳ گفت: همکاران تا ساعت ۱۱:۳۰ امشب فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در رابطه با جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مطرح کنند. نمایندگان پیشنهادات خود را در رابطه با موضوعات مهم در جداول مطرح کنند تا با کمک دولت بتوانیم نسبت به موضوعات حساس نقش و سهم خود را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید