سونی و آپولو برای خرید پارامونت به مبلغ 26 میلیارد دلار درحال مذاکره هستند


به‌گفته منابع آگاه، ظاهراً پارامونت تصمیم گرفته است به‌طور رسمی مذاکرات با سونی پیکچرز و غول سهام خصوصی آپولو را برای فروش خود آغاز کند. به‌نظر می‌رسد این اقدام پارامونت، پس از پایان یک دوره مذاکرات اختصاصی با استودیوی هالیوود اسکای‌دنس انجام شده است. احتمال دارد رقم پیشنهادی اولیه سونی و آپولو برای خرید پارمونت 26 میلیارد دلار باشد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، ظاهراً مدتی پیش سونی و آپولو در نامه‌ای علاقه‌مندی خود را برای خرید پارامونت به مبلغ 26 میلیارد دلار به صورت نقدی ارائه کردند. اکنون کمیته ویژه‌ای از هیئت‌مدیره پارامونت تشکیل جلسه داده و مذاکرات با سونی و آپولو را رسماً شروع کرده است. البته این کمیته همچنان خواستار این است که با اسکای‌دنس نیز مذاکره بیشتری داشته باشند.

خرید احتمالی پارامونت توسط سونی و آپولو

باتوجه به عوامل مختلف مانند کاهش آمار تماشای برنامه‌های تلویزونی و افت سود کسب‌وکار این صنعت، شرکت پارامونت، مالک نیکلودئون، ام‌تی‌وی، سی‌بی‌اس و پارامونت پیکچرز، درحال بررسی پیشنهادهای شرکت‌های مختلف مانند سونی است.

البته معامله احتمالی بین سونی و پارامونت با موانعی مواجه خواهد بود. چراکه مقررات دولت آمریکا، واگذاری شبکه‌ها به شرکت‌های خارجی را محدود می‌کند. به‌عبارت دیگر، این قوانین ممکن است مانع این شود که شرکت ژاپنی سونی بتواند پارامونت را بخرد. البته ظاهراً سونی از طریق شرکت آمریکایی آپولو سعی خواهد کرد تا این معامله را به ثمر برساند.

طبق گفته منابع آگاه، استراتژی این معامله به این صورت خواهد بود که سونی سهامدار اصلی و آپولو مالک سهام اقلیت خواهد بود. همچنین احتمال دارد تا چند سال بعد از انجام چنین معامله‌ای، سونی سهام اقلیت آپولو را بخرد و مالکیت پارامونت را برای خود تثبیت کند.

حالا باید دید که آیا National Amusements، شرکت مادر پارامونت، از پیشنهاد سونی و آپولو استقبال خواهد کرد یا خیر. این شرکت این قدرت را دارد که هر معامله‌ای را وتو کند، اگرچه National Amusements متعهد شده است که از تصمیم کمیته ویژه پارامونت حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید