عوارض ترک سیگار چند روز است؟


معمولا افرادی که می خواهند سیگار را ترک نمایند سوالات بسیاری برای آن ها پیش می آید از جمله: عوارض ترک سیگار چند روز است؟ با ترک سیگار با چه عوارض هایی مواجه خواهیم شد؟ آیا من هم میتوانم همانند افراد دیگر سیگار را ترک نمایم؟ سیگار یکی از مواد های می باشد که زندگی بسیاری از افراد را نابود کرده است اما هر زمان که تصمیم به ترک این ماده سمی میکنید می توانید جلوی بسیاری از خطرات پیش بینی نشده را بگیرید.

 

مدت زمان ترک سیگار

 

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده که ترک سیگار معمولا بین 3 الی 21 روز زمان میبرد تا افراد سیگار را ترک نمیاند. که این مدت به طرز عملکرد بدن در افراد بستگی دارد اگر شما جز افرادی هستید که بر این تصمیم خود مصمم هستید باید این سوال که چقدر طول میکشد تا سیگار را ترک نمایید را کنار گذاشته و بر اصل مطلب که ترک سیگار می باشد متمرکز شوید.

 

عوارض ترک سیگار چند روز است؟

عوارض ترک سیگار بستگی به مدت زمان و میزان مصرف سیگار قبلی شما دارد. به طور کلی، علائم ترک نیکوتین در سه تا هفت روز اول پس از ترک به اوج خود می‌رسد و سپس به تدریج طی یک ماه یا بیشتر فروکش می‌کند. این مزایا در عرض ۲۰ دقیقه پس از ترک سیگار شروع می‌شود و به‌مرورزمان بهبود می‌یابد.

هر چه مدت طولانی‌تری بدون سیگار بمانید، بدن شما بیشتر بهبود می‌یابد و آسیب‌های ناشی از سیگار را بهبود می‌بخشد.

در روزهای اولیه ترک سیگار، فرد ممکن است علائمی مانند تحریک پذیری، بی خوابی، اضطراب، سردرد، سرگیجه، تهوع، اسهال، افزایش اشتها و وزن، و افزایش فشار خون را تجربه کند. این علائم به طور معمول خفیف هستند و طی چند روز یا چند هفته از بین می‌روند.

پس از گذشت ۲۱ روز، بدن به طور کامل از نیکوتین پاک می‌شود و علائم ترک سیگار به طور کامل از بین می‌رود. البته این بدان معنا نیست که ترک سیگار کار آسانی است. ترک سیگار یک چالش بزرگ است و نیاز به اراده و عزم راسخ دارد.

 

 

 

عوارض ترک سیگار

پس از ترک سیگار با راه ترک سیگار با چه حال و هوایی مواجه می شوید؟ زمانی که شما یک عادت بدی را کنار می گذارید ممکن است در ابتدا با عوارض هایی مواجه شوید که ذهن شما را درگیر نماید که این امر کاملا طبیعی می باشد. چرا که شما یک ماده سمی که مدت های طولانی را به بدن خود عادت داده اید می خواهید از سر آن ماده سمی راحت شوید و برای همیشه آن را از بدن خود دور کنید که با خارج شدن آن ممکن است با عوارض هایی مواجه شوید عوارض هایی مانند:

احساس بی قراری نمایید و کلافه شوید.

دوباره هوس کشیدن سیگار نمایید.

بی خواب شوید

زود از کوره در روید و گاهی عصبانی شوید

در برخی موارد کاهش یا افزایش وزن پیدا کنید.

 

تیم رها چگونه به شما کمک می کند؟

کلینیک ترک سیگار رها با داشتن تیم متخصص و حرفه ای و داشتن سابقه بسیار بالا در این زمینه می تواند بهترین مشاور و راهنمایی باشد که شما را برای همیشه از این ماده مضر و سمی دور نگهدارد. آن ها با داشتن ایده های منحصر به فرد خود تا الان توانسته اند هزاران نفر از افراد سیگاری را برای همیشه ترک دهند. همین حالا می توانید به جمع خانواده رها بپیوندید و برای همیشه از این ماده سمی در امان بمانید. همین حالا دست به کار شوید.

 

عوامل موثر در شدت عوارض ترک سیگار

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌توانند بر شدت و عوارض ترک سیگار موثر باشد. این عوامل عبارتند از:

 

شدت اعتیاد به نیکوتین:

یکی از مواردی بر عوارض ترک سیگار تاثیر می گذارد شدت اعتیاد فرد به نیکوتین می باشد.هر چه شدت اعتیاد زیادتر باشد، علائم ترک نیز شدیدتر و طولانی‌تر خواهند شد.
از آن جایی که نیکوتین یک ماده اعتیاد آور می باشد، به سیستم عصبی مرکزی اتصال یافته و زمانی که یک فرد سیگار مصرف می کند، نیکوتین وارد بدن وی می شود و این امر باعث ایجاد احساس آرامش و لذت می گردد.
به مرور زمان، بدن به نیکوتین عادت پیدا می کند و برای عملکرد طبیعی به آن نیاز پیدا می نماید. و زمانی که فرد سیگار را ترک می نماید، بدن شروع به از بین بردن نیکوتین می نماید. این موضوع باعث می شود تا مواردی مانند تحریک پذیری،اضطراب، بی خوابی،سرگیجه، سردرد، تهوع و اسهال شود.

 

مدت زمان سیگار کشیدن:

هر چه قدر زمان زیادی را فرد به مصرف سیگار بپردازد، علائم ترک که در فرد ظلهر می شود نیز طولانی ‌تر خواهند شد. این امر به این منظور می باشد که بدن فرد به نیکوتین عادت کرده است و برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد.

 

سن:

افرادی که مسن ‌تر هستند ممکن است علائم ترک سیگار را بیش تری را تجربه نمایند. چرا که واکنش به تغییر در بدن افراد مسن نسبت به افراد جوان تر سریع می باشد.

 

سلامت عمومی:

افرادی که از با سلامت عمومی ضعیفی برخوردار هستند امکان دارد تا علائم ترک سیگار را شدیدتر تجربه نمایند. این موضوع هم به این دلیل می باشد که بدن این دسته از افراد در برابر تغییرات استرس زا آسیب‌پ ذیرترمی باشد.

 

 

عوامل روانی:

عوامل دیگری وجود دارد که بر شدت ترک سیگار تاثیر می گذارد آن هم عوامل روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می باشد. این عوامل هم می‌توانند به تشدید شدن علائم ترک بیانجامند.

نتیجه گیری

از آن جایی که سیگار یک ماده مضر و گریبان گیر می باشد ترک آن میتواند سال های طولانی را به زندگی شما بیافزاید. نه تنها ترک سیگار هیچ خطری ندارد بلکه هدیه بزرگی به نام زندگی به فرد و اطرافیان او میبخشد. به همین منظور برای ترک سیگار به دنبال هیچ بهانه ای نباشید و هر چی سریع تر اقدام کنید اجازه ندهید تا ترس و بهانه از ترک سیگار شما را فلج نماید. باید هر چه سریعتر به دنبال متخصص و پشتیبان باشید تا در این مسیر شما را همراهی کنند و در هر ساعت از شبانه روز با آن ها در ارتباط باشید با خیال راحت وارد دینای جدید از زندگی شده و این تجربه را با افتخار برای اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید