هوش مصنوعی OpenAI ازاین‌پس با پلتفرم ردیت تعلیم داده می‌شود


OpenAI برای دسترسی به داده‌های ردیت به‌منظور آموزش ChatGPT، قراردادی با این شرکت امضا کرده است. بدین ترتیب ChatGPT می‌تواند از نظرات کاربران و اطلاعات موجود در این پلتفرم بهره بگیرد.

قرارداد جدید، ردیت را قادر می‌سازد تا ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در اختیار اعضای انجمن (ردیتورها) قرار دهد و از مدل‌های زبانی بزرگ OpenAI برای ساخت اپلیکیشن‌ها استفاده کند. OpenAI به‌نوعی شریک تبلیغاتی ردیت می‌شود.

ردیتورها قبلاً درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت این پلتفرم توسط مدیران ردیت سخن گفته‌اند و باید دید که به قرارداد جدید با OpenAI چه واکنشی نشان خواهند داد. پس از اعتراض کاربران به تغییرات ردیت در قیمت‌گذاری API، بیش از ۷٬۰۰۰ ساب‌ردیت در دی و بهمن ۱۴۰۲ غیرفعال شدند.

در بیانیه‌ی ردیت جزئیاتی از مبلغ قرارداد دیده نمی‌شود و هیچ یک از دو شرکت به داده‌های آموزشی اشاره نکرده‌اند. ردیت پیش‌تر قرارداد مشابهی با گوگل انعقاد کرده بود که گفته می‌شود ارزشی بالغ‌بر ۶۰ میلیون دلار دارد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، یکی از سهام‌داران اصلی ردیت است؛ اما گفته می‌شود قرارداد جدید با ردیت، زیر نظر مدیر ارشد عملیاتی OpenAI و با تأیید هیئت‌مدیره‌ای مستقل صورت گرفته است.

ردیت به دلیل حجم بالای مکالمات انسانی معتبر، به‌روز و مرتبط با موضوعات مختلف به‌عنوان «صفحه‌ی اول اینترنت» شناخته می‌شود. استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، می‌گوید بهره‌گیری ChatGPT از اطلاعات موجود در ردیت به افراد کمک می‌کند چیزهای بیشتری را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید