موتورسیکلت 8 سیلندر گریت وال سوئو معرفی شد، دیوانه‌وار اما هوشمند


چرا باید یک موتور 8 سیلندر تخت روی یک موتورسیکلت تورینگ (مخصوص مسافرت) نصب شود، آن هم در کشوری که اجازه تردد موتورسیکلت در بسیاری از بزرگراه‌های خود را نمی‌دهد؟ برند موتورسیکلت سوئو، زیرمجموعه گریت وال، پاسخی هوشمندانه و عجیب به این سؤالات دارد.

این برند چینی در نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت پکن، موتور تورینگ لوکس پرچم‌دار خود را معرفی کرد، که به تنها موتور 2 لیتری 8 سیلندر تخت در بین موتورسیکلت‌های سراسر جهان مجهز است.

آن‌چه از موتورسیکلت لوکس گریت وال سوئو می‌دانیم

متأسفانه گریت وال هنوز مشخصات فنی این موتور را منتشر نکرده است. اما موتورهای تخت اغلب در موتورسیکلت‌های بزرگ مانند بی‌ام‌و مورد استفاده قرار می‌گیرند، چون مرکز ثقل را پایین نگه می‌دارند، پایداری بهتری ارائه می‌دهند و راحت‌تر بلند می‌شوند. اما سوئو یک موتورسیکلت 400 کیلوگرمی است.

این موتورغول‌پیکر (برای این موتورسیکلت) به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است. این جعبه‌دنده برای راحت‌تر شدن حرکت موتورسیکلت از حالت سکون طراحی شده، و تجربه سواری جذابی در جاده ارائه می‌دهد.

 گریت وال سوئو

موتورسیکلت تورینگ گریت وال سوئو دارای صندلی گرمکن، شیشه جلویی که با لمس یک دکمه بالا می‌رود، نظارت بر نقاط کور، و صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی مجهز به تراشه 8155 درجه یک با به‌روزرسانی بی‌سیم و کنترل صوتی است.  

عجیب‌ترین نکته در مورد این موتورسیکلت موتور آن نیست، بلکه خاستگاه آن یعنی چین است. در این کشور رانندگی با موتورسیکلت در بسیاری از بزرگراه‌ها مجاز نیست و حتی سرعت آن‌‌ها در مناطق مجاز معمولاً به 80 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. بنابراین این مدل فقط دو رقیب داخلی دارد که هر دو از موتورهای نسبتاً کوچکتر ۱.۲ لیتری بهره می‌برند.

نمایشگاه خودرو پکن

در نتیجه این موتورسیکلت بزرگ با موتور عجیبش در کشوری تولید شده است که مالکانش همیشه نمی‌توانند از پتانسیل کامل آن استفاده کنند. پس دلیل ساخت آن چه بوده است؟ در مراسم معرفی این موتورسیکلت، وی جیانژان مدیرعامل گریت وال گفت که عاشق موتورسیکلت‌ها است و این یک پروژه شخصی برای او بوده است.

چینی‌ها به رقابت با بی‌ام‌و و هوندا امیدوار هستند!

شاید این پاسخ جالبی باشد، اما همچنین باعث می‌شود موتورسیکلت تورینگ سوئو از نظر تجاری به عنوان معادل بوگاتی ویرون تعبیر شود. فردیناند پیئش، رئیس فولکس واگن، دستور تولید آن خودرو را داده بود که موتور بزرگ و عجیبی داشت و هیچکس نمی‌توانست به طور عادی از قدرت واقعی آن استفاده کند. اما به هر حال توجهات زیادی را به برند بوگاتی جلب کرد و به یکی از محبوب‌ترین پوسترها روی دیوار اتاق طرفدارانش تبدیل شد.

 گریت وال سوئو

جلب توجه و ایجاد اعتبار مهندسی برای گریت وال بسیار مهم است. این شرکت چینی تلاش می‌کند در بازار موتورسیکلت‌ها که عمدتاً تحت سلطه چند برند ژاپنی قرار دارد خودی نشان دهد. گویا استراتژی برند چینی این بوده که با رونمایی از یک محصول قدرتمند و جذاب، نام خودش را در بازارهای بین‌المللی بر سر زبان‌ها بیندازد. اگر گریت وال بتواند نظر برخی از مشتریان هوندا گلدوینگ و بی‌ام‌و را جلب کند، برد بزرگی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید