خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا نقی با رد هرگونه احتمال دخیل بودن واکسن کرونا در موارد ابتلا به هپاتیت گفت: بیشتر کودکانی که اخیراً به هپاتیت مبتلا شده اند. وآنها علیه کرونا واکسینه نشده اند.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات از موارد اخیر هپاتیت در کودکان گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، حداقل 12 کشور 169 مورد هپاتیت آتیپیک در کودکان را گزارش کرده اند. و.

نقی با اشاره به اینکه 17 نفر از این کودکان مبتلا به هپاتیت تحت عمل پیوند کبد قرار گرفته اند و متاسفانه حداقل یک کودک فوت کرده است، افزود: اگرچه تعداد مبتلایان در دنیا کم است اما به دلیل عواقب این بیماری است. ساخته شده است.

ناگی گفت: «کشورهایی که مواردی را گزارش کرده‌اند. و بریتانیا با 14 مورد، اسپانیا با 13 مورد، اسرائیل با 12 مورد، ایالات متحده با 9 مورد، دانمارک با 6 مورد، ایرلند با کمتر از 5 مورد، هلند با 4 مورد، ایتالیا با 4 مورد و فرانسه. . با دو مورد، نروژ با دو، رومانی با یک و بلژیک با یک مورد، مرگ در کدام کشور رخ داده است؟

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه هپاتیت شدید یک بیماری شایع در کودکان سالم نیست، گفت: موضوعی که موارد ابتلا به هپاتیت را غیرعادی تر می کند این است که به دلایل شایع ایجاد نمی شود. از این بیماری.”

وی ادامه داد: ویروس های هپاتیت A تا E شایع ترین علت این بیماری هستند.

منجی به آن اشاره می کند سوء ظن روی یک عامل مشکوک تمرکز کنید و توضیح دهید: یکی آدنوویروس ها بخصوص آدنوویروس نوع 41 در ایجاد هپاتیت نقش دارد به گونه ای که آزمایشات مولکولی مکمل آن را نشان می دهد. آدنوویروس 41 نفر از 18 نفر از این کودکان حاضر شدند.

اشاره کرد که آدنوویروس ها ها وی با بیان اینکه معمولاً به دستگاه تنفسی حمله می کنند، افزود: اگرچه برخی از آنها می توانند باعث گاستروانتریت و اسهال شوند، اما آدنوویروس 41 با هپاتیت در کودکان نقص ایمنی مرتبط است، اما در کودکان بدون بیماری زمینه ای دیده نشده است.

ناجی ادامه داد در حالی که بسیاری از کودکان به هپاتیت مبتلا شدند آدنوویروس ها 20 نفر از آنها به کووید-19 مبتلا شدند و 19 نفر به یک مورد مبتلا شدند آدنوویروس و ویروس تاج پادشاهی سارس آلوده شده است.

وی افزود: «در حال حاضر فرض اصلی این است که به نظر می رسد آدنوویروس شاید نقش داشته باشد، و به دلیل بیماری که در کودکان ظاهر می شود و با موارد فوق آدنوویروس 41 مرتبط، مطابقت ندارند.

ناگی گفت: «دانشمندان در حال مطالعه روی ویروس هپاتیت هستند تا ببینند آیا تغییراتی که این ویروس ایجاد کرده می تواند رفتار جدیدی را پیش بینی کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید