رایزنی با وزارت بهداشت برای تغییر آیین نامه ارتقای اساتید



معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تغییر قوانین ارتقای اعضای هیات علمی تاکید کرد و گفت: در حال رایزنی با وزارتخانه برای ایجاد تغییرات اساسی و مناسب در این زمینه به عنوان دانشگاه مادر هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب گفت: در شرایطی هستیم که برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سراسر کشور نسبت به مشکلات و مسائلی که در قانون خود به وجود آمده است نگرانی دارند. علوم پزشکی تهران علاوه بر همه تلاش‌هایی که در کشور در حال پیگیری و اجراست، می‌توان به اهمیت قشر تحصیلکرده در دانشگاه‌ها برای انجام برنامه‌های آموزشی مختلف پی برد. با آرامش و بدون نگرانی مسائل را مطرح می کند. سعی می کنیم در چارچوب قانونی مشکلات را به حداقل برسانیم و تا جایی که می توانیم نیازها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به درخواست های مکرر دانشجویان در این دانشگاه ادامه داد: فراگیران در واقع درخواست های مشروعی در زمینه های مختلف هستند از جمله; معیشت و رفاه دارند و البته شخص محترم ریاست دانشگاه خیلی پیگیر این مسائل است. امیدواریم با هماهنگی هایی که بین معاونت آموزشی و توسعه دانشگاه انجام شده است، بتوانیم به موقع (در اسرع وقت) شاهد اتفاقات خوبی برای ارتقای جایگاه فراگیران محترم در گروه های مختلف باشیم. .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در معاونت این دانشگاه نزدیک به 80 طرح آموزشی مختلف در رده های مختلف در حال اجرا و پیگیری است و در این چرخه مدیریتی جدید بیش از 100 نفر از اعضای هیات علمی برای توسعه این طرح ها مشارکت دارند. فرآیندها

وی یادآور شد: پروژه های آموزشی پروژه های زمان بری هستند که اثرات بلندمدت (از تغییرات و بازنگری های مورد نیاز) را نشان می دهند که می توان به آیین نامه ارتقاء، آیین نامه ارتقاء، بحث برای بررسی سیستم رادیوس و … اشاره کرد. هوشمندانه،» او گفت.

دکتر علامه افزود: بحث های مختلفی در زمینه ارزشیابی اعضای هیات علمی و فراگیران و همچنین طراحی دوره ها و دوره ها و همچنین دسترسی به مرکز تضمین کیفیت خدمات آموزشی که یکی از رشته های اصلی است در حال انجام است. پروژه هایی که در حال پیگیری و اجرا هستند.»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در حال پیگیری مراکز مهارتی مختلف برای توانمندسازی فراگیران «فناوری محور» هستیم تا تسهیلات لازم برای آموزش مبتنی بر توانمندسازی و دستیابی به یادگیری عمیق و عمل محور را فراهم کنیم. برای دستیابی به یک نتیجه خوب در این بازه زمانی و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه به طور کامل در زمینه کاری که می خواهند پس از فارغ التحصیلی انجام دهند، توانمند می شوند.

دکتر علامه خاطرنشان کرد: در حال مطالعه پروژه هایی در زمینه های مختلف آموزش عالی هستیم. وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های دستیاری دانشکده‌های پزشکی ارزیابی‌هایی انجام شد و برای ارتقای کیفیت خدمات و آموزش بازخورد دریافت کردیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مهم ترین نکاتی که در سطح دانشگاه به آن توجه داشتیم، نقشه های مختلف اعضای هیات علمی است، تصریح کرد: این نقشه ها در سطح دانشگاه وجود دارد. وی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، روابط صنعتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی نقش‌های متنوعی ایفا می‌کنند که باید به درستی دیده شود و کمک کند که تک‌بعدی دیده نشود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی گفت: این موضوع ایجاب می کند که بتوانیم در برخی از آیین نامه های اولیه از جمله در حوزه ارتقا، تغییراتی ایجاد کنیم. ما در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم تا مطابق با این شرایط به عنوان دانشگاه مادر تغییرات قابل توجهی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید