وزیر دفاع بریتانیا نگران کاهش ذخایر تسلیحات سبک پیشرفته است



وزیر دفاع بریتانیا گفت که عملیات تسلیحات دفاعی اوکراین بر زنجیره‌های تامین متفقین فشار وارد می‌کند و گلوگاه‌های بالقوه در تامین سلاح‌های سبک اما با تکنولوژی بالا مورد نیاز برای دفاع با سرعت بالا و حجم بالا را آشکار می‌کند.

به گزارش دیفنس نیوز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در واشنگتن با اشاره به سلاح های ضد هوایی و ضد تانک غربی که توسط نیروهای اوکراینی علیه نیروهای روسیه استفاده می شود، گفت: «حتی تجهیزات قابل حمل نیز مانند استینگرها هستند». و نسل بعدی. تفنگ ها و مهمات سبک ضد تانک تقریباً مشابه هواپیماها سفارشی می شوند.

والاس گفت که با کاهش ظرفیت تولید برخی از این سلاح‌ها، کاهش ذخایر مهمات یک مشکل قدیمی ایجاد می‌کند که در تضاد با کشتی‌ها و هواپیماهای چند میلیارد دلاری است که اغلب دوران اوج جنگ‌های مدرن هستند.

وی افزود: فکر می کنم این درس واقعاً مهم است و فکر می کنم همه باید دور هم جمع شویم تا ببینیم چگونه می خواهیم با این موضوع کنار بیاییم.

والاس ارزیابی خود را از جنگ در اوکراین در حالی که برای دیدار با همتای آمریکایی خود لوید آستین در واشنگتن بود به اشتراک گذاشت. همچنین در دستور کار این هفته نشستی با رهبران دفاع فراآتلانتیک به میزبانی کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

وزیر دفاع بریتانیا گفت که او معتقد نیست که رهبران روسیه در اطراف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین را یک تغییر “تغییر دهنده” در محاسبات خود بدانند. او به خبرنگاران گفت: «زیرا اگر برعکس این اتفاق می افتاد، آنها همین کار را می کردند. بنابراین چیزی که ما قطعا می بینیم این است که آنها آنقدر که شما فکر می کنید با کمک های کشنده انگیزه ندارند.

والاس مدعی شد که سربازان روسی کشته شده در اوکراین برای ژنرال‌های روسی اهمیت چندانی ندارند، زیرا فرماندهان همیشه برای جبران زیرساخت‌های ضعیف نیروهای روسی و فقدان مهارت‌های رزمی ترکیبی با “علوفه توپ” می‌جنگند.

او گفت: «آنها بیشتر از تحریم ها ناراحت هستند زیرا نمی توانید آنها را از مردم خود پنهان کنید. شما می توانید اجساد را پنهان کنید، اما نمی توانید تورم خود را به طور کامل پنهان کنید.

به طور مشابه، والاس گفت که جنگ به شیوه ای غیرقابل پیش بینی پیش می رود، بدون اینکه بداند پایان بازی ممکن است چه باشد. تنها رئیس جمهور پوتین می تواند بداند که راه خروج کجا خواهد بود.

والاس پیش بینی کرد که چین از جنگ به عنوان منبع بی ثباتی اقتصادی جهانی محتاط است و بعید است که چین طرف روسیه را بگیرد. او گفت: “من فکر می کنم چین ممکن است از رفتار پوتین به عنوان یک دوست ناخوشایند خجالت بکشد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید