راهنمای سفر به مقاصد جذاب تابستانی


تابستان فصل سفر و گردشگری است، بنابراین در این مقاله تصمیم داریم 3 شهر پرطرفدار گردشگری را معرفی کنیم. اصفهان، شیراز و اهواز بیایید پرداخت کنیم. برای سفر به این شهرها اصلا نگران نباشید سفر با هواپیما اینطور نباشید چون با مراجعه به سایت کارناوال می توانید بلیط هواپیما اصفهان، اهواز و شیراز را با قیمتی ویژه و مناسب رزرو کنید.

معرفی اصفهان

اصفهان یکی از 5 شهر برتر گردشگری ایران است که می توانید از جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهلستون، بازار اصفهان، کلیسای ونک، مسجد جامع اصفهان، منارجنبان و … در این شهر دیدن کنید. .

برخی از مهم ترین و زیباترین پل های ایران مانند پل سیفوش و پل خواجو در این شهر قرار دارند.

جدای از جاذبه های تاریخی معروف، دیدنی های بزرگی مانند موزه موسیقی، آکواریوم اصفهان، محله ارامنه، خیابان چهارباغ، مجموعه تفریحی کوه مبل، پارک جنگلی نازوان و … گشت و گذار در این شهر بسیار جذاب تر است. با سفر به اصفهان می توانید با گشت و گذار در بافت تاریخی و دیدنی های معروف شهر، سفری فراموش نشدنی را به یکی از مهم ترین دوره های تاریخ ایران یعنی دوره صفویه تجربه کنید. سفر به اصفهان، سفر به پایتخت صنایع دستی ایران است. با انتخاب نقش جهان به عنوان مقصد سفر خود، می توانید با این بخش از فرهنگ ایرانی نیز آشنا شوید و با خرید بلیط هواپیما تهران به اصفهان، از آن بازدید کنید. کارناوال دیده می شود.

سوغات و صنایع دستی اصفهان

اصفهان است و سوغات و صنایع دستی خاص و منحصر به فردش. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم. اما لیست کامل آنها در لینک های ارائه شده در این قسمت موجود است. باید بدانید که بازار اصفهان بهترین مکان برای خرید انواع سوغات و صنایع دستی اصیل در اصفهان است.

سوغات و صنایع دستی اصفهان عبارتند از: منبت، چرم، پولک، صحافی، زرگری، سفال و سرامیک.

معرفی شهر شیراز

وقتی نام اصفهان به عنوان مقصد گردشگری مطرح می شود، قطعا شیراز در کنار اصفهان است. شیراز یکی از آن شهرهای ایران است که فضای بسیار شادی در آن حاکم است و می توانید با سفر به آن آرامش خوبی برقرار کنید. این شهر از نظر برگزاری نمایشگاه های مختلف تجاری، علمی و پزشکی یکی از معروف ترین شهرهای ایران به شمار می رود.

برخی از بهترین و مشهورترین جاذبه های باستانی ایران مانند تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد، آرامگاه کوروش، کاخ ها، دژها، شهرهای دوران ساسانی، گش رستم، گرز نقاش رجب در نزدیکی شهر شیراز قرار دارند. برخی از بهترین آثار تاریخی و معماری ایران مانند مسجد نصیرالملک، مجموعه وکیل، مسجد جامع عتیق، دروازه قرآن، قلعه کریمخانی و… در این شهر قرار دارند. در این شهر تعدادی از بهترین و زیباترین باغ های ایرانی مانند باغ ایرام، باغ نارنگستان گوام، باغ دلگشا، کاخ دشت و… وجود دارد که شیراز به دلیل تنوع زیاد، یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید به حساب می آید. مراکز خرید مدرن و سنتی و گورستان هایی در این شهر وجود دارد که برخی از بهترین نویسندگان و شاعران ایرانی مانند حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و درد هستند.

سوغات و صنایع دستی شیراز

شیراز نیز مانند دیگر شهرهای باستانی ایران مملو از صنایع دستی و سوغاتی های گرانبهایی است که می توانید در بازارهای سنتی و مدرن این شهر پیدا کنید و سوغاتی زیبایی را به خانه ببرید.

از سوغات و صنایع دستی این شهر می توان به عرق، منبت، نقره، نمد بافی، گلیم و رند، حصیر بافی، یوغ و رنگ اشاره کرد که با خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز می توانید آن ها را خریداری کنید و به آنجا سفر کنید. هدایای جذاب به عزیزانتان هدیه دهید.

معرفی شهر اهواز

اهواز یکی از مهمترین مراکز صنعتی ایران است و میدان نفتی این شهر بزرگترین میدان نفتی ایران است و در دل آن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد و رودخانه شگفت انگیز کارون از این شهر می گذرد. بر روی رودخانه کارون 9 پل زیبا وجود دارد که باعث شده آن را شهر پل ها نامیدند.

بخش بزرگی از استان خوزستان جلگه ای است و شهر اهواز در دشت های آن قرار دارد. کمبود شدید پوشش گیاهی، گرما و خشکسالی در این منطقه، اهواز را به یکی از گرم ترین مناطق ایران تبدیل کرده است. در زمستان دمای هوا تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در تابستان تا پنجاه درجه سانتیگراد افزایش می یابد. از سال 1381 برنامه ریزی هایی برای افزایش سرانه فضای سبز شهری در اهواز انجام شد که از جمله آنها می توان به کشت گونه کونوکارپوس که بومی فلوریدا است اشاره کرد.

با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر می توان گفت بهترین فصل برای سفر به اهواز و خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز نیمه دوم سال و اوایل بهار است.

سوغات و صنایع دستی اهواز

  • سوغات: کیک، حلوا، انواع خرما و فرآورده های آن مانند شیره خرما، شکر خرما، تنتور.
  • صنایع دستی: پارچه بافی، گلیم بافی، حصیر بافی یا حصیر بافی، روکش بافت.

اهواز انواع غذاهای لذیذ محلی نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از: مفتاح، امجاخت (ماگشت بلو)، مهلبیه (مهلبیه)، سمبوسه، پاکورا (پاکورا هندی) و فلافل.

در نهایت اگر قصد سفر به شهری را دارید اهواز، اصفهان یا شیراز می توانید ارزان ترین قیمت را دریافت کنید سفر با هواپیما هر کدام از این شهرها در سایت کارناوال خرید می کند.

هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید