طرز تهیه شیرینی پفکی


این مرغ خوشمزه علاوه بر اینکه یک غذای کامل است، به عنوان پیش غذا یا داخل سینی های فینگر فود نیز استفاده می شود. تفاوت این مرغ با مرغ سوخاری در این است که مرغ سوخاری با آرد سوخاری مخلوط و سرخ می شود. اما پفک نیازی به آرد سوخاری ندارد و با خمیر مخصوص تهیه می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه پفک به همراه نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن، کاربران گرامی ارائه خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پای مرغ

فیله مرغ: 5 عدد
تخم مرغ: 1 عدد
آرد سفید: 5 قاشق غذاخوری
سیر: 1 حبه
سودا یا دلیستار لایت: 1 فنجان
فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
روغن مایع برای سرخ کردن: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

مرغ

نکات مرغ

یکی از مهم ترین نکات در تهیه انواع غذاها انتخاب مواد سالم و تازه است. هنگام انتخاب مرغ، حتماً مفاصل را بررسی کنید، مانند ران ها و بال ها. زیرا بقا و سلامت جوجه ها در این مناطق زودتر مشخص می شود. اگر این قسمت ها بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند. یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید مرغی را که خیلی خیس است انتخاب نکنید. رطوبت بالای مرغ نشان می دهد که مرغ قبلاً منجمد شده است. اگر از کنسرو مرغ استفاده می کنید، حتما تاریخ آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مرغ بدون آب نیست.

طرز تهیه شیرینی پفکی

شیرینی پفکی

1- برای شروع کار ابتدا نوارهای مرغ را بشویید و به اندازه دلخواه برش بزنید و کنار بگذارید.

۲-تخم مرغ را در ظرفی بشکنید، آرد سفید، بکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سیر رنده شده را اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند. کم کم آب گازدار یا دلستر لایت را به این مواد اضافه کنید تا مواد به شکل خمیر در بیاید و به غلظت ماست برسد.

3- حالا نوارهای مرغ را به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

4- در مرحله آخر روغن مخصوص سرخ کردنی را در ماهیتابه یا قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا روغن خوب گرم شود. سپس شعله را کم کرده و تکه های مرغ را از مخلوط خارج کرده و در روغن داغ سرخ کنید. مرغ را زیر و رو کنید تا قهوه ای و پف کند. بعد از اینکه خمیر پنکیک را سرخ کردید، آن را روی دستمالی که با کره چرب کرده اید قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس مرغ پفکی آماده شده را در ظرف سرو بریزید و با سس کچاپ یا هر نوع سس دلخواه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید