آسیب های ناشی از کمبود ویتامین D برای بدن چیست؟



حفظ سطح طبیعی ویتامین D برای یک زندگی سالم ضروری است، اما کمبود آن می تواند منجر به علائم جدی شود. تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند دشوار به نظر برسد، اما اطمینان از داشتن ویتامین D کافی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ویتامین D می تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند و انرژی شما را افزایش دهد. ویتامین D به تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند. کلسیم و فسفات از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها هستند.

داشتن انرژی کافی یکی از دلایلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از افراد ممکن است متوجه نباشند که چقدر انرژی خود را کم می کنند و خسته تر می شوند و حتی فکر می کنند که این طبیعی است. با این حال، کمبود ویتامین D اغلب دلیل خستگی طولانی مدت و مداوم است. در درازمدت، این علائم می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد و رانندگی و فعالیت های عادی را خطرناک کند.

اغلب توصیه می شود که در طول ماه های پاییز و زمستان روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف کنید. از اوایل آوریل تا اواخر سپتامبر، اکثر مردم باید بتوانند ویتامین D کافی را به طور طبیعی دریافت کنند. کمبود ویتامین D منجر به ناهنجاری های استخوانی می شود که به طور مستقیم روند رشد و قدرت عضلانی را کاهش می دهد. گیرنده های ویتامین D بر عملکرد ماهیچه های اسکلتی تأثیر می گذارند. اساساً سطوح پایین ویتامین D باعث مشکلات استخوانی، ضعف عضلات و کاهش عملکرد در سراسر بدن می شود. این شرایط همچنین ممکن است باعث شود نتوانید کارهای اساسی زندگی را انجام دهید.

ویتامین D بر حسب میکروگرم اندازه گیری می شود. معمولاً مقدار ویتامین D به صورت واحد بین المللی (IU) بیان می شود. 1 میکروگرم ویتامین D معادل 40 واحد بین المللی است. بنابراین 10 میکروگرم ویتامین D معادل 400 واحد بین المللی است. کودکان 1 ساله و بزرگسالان روزانه به 10 میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. نوزادان تا یک سالگی روزانه به 8.5 تا 10 میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. یک میکروگرم 1000 برابر کوچکتر از یک میلی گرم است.

منبع:
روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید