طرز تهیه کیک خرمایی ساده و خوشمزه


کوکی ذرت یکی از کوکی های ساده و خوشمزه جهانی است که با دستور پخت های مختلف پخته می شود.

اجزای کوکی تاریخچه

  • خرما 150 گرم
  • کره بادام زمینی 150 گرم
  • 1 عدد تخم مرغ
  • قاشق چایخوری نوک وانیل
  • طرز تهیه کوکی خرمایی

مرحله اول

برای تهیه یک کلوچه خرمایی ساده ابتدا پوست و هسته خرما را جدا کرده و سپس آن را در غذاساز بریزید. سپس کره بادام زمینی را به غذاساز اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

فاز دوم

حالا تخم مرغ و وانیل را به مخلوط خرما و کره بادام زمینی اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد یکدست شوند. اگر مواد بیسکویت کمی شل شد، 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله خمیر شیرینی را در کیسه فریزر قرار می دهیم سپس آن را صاف می کنیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این مدت فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا خمیر کلوچه را از یخچال خارج کنید سپس مقداری خمیر به اندازه گردو خارج کنید و با چنگال صاف کنید و صاف کنید. سپس خمیر را در سینی فر قرار می دهیم و بین آنها فاصله می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، سپس کیک های خرمایی را در فر بگذارید تا دور آن ها طلایی شود. بعد از پخت سینی را از فر خارج کنید سپس بیسکویت ها را بگذارید تا کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

در آخر کیک های خرمایی را از سینی جدا کرده و روی آن ها را با شکلات و کره بادام زمینی تزئین می کنیم. در آخر کیک های خرمایی را در ظرف مورد نظر می چینیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید