اسپیس ایکس دومین پرتاب مداری خود را در کمتر از 24 ساعت انجام داد


در کمتر از 24 ساعت، اسپیس ایکس دومین محموله ماهواره‌های استارلینک را پرتاب کرد و موشک مرحله اول را با موفقیت روی سکوی خود فرود آورد. در این ماموریت 53 ماهواره استارلینک با فالکون 9 به فضا فرستاده شد.

موشک دو مرحله ای شاهین 9 این هواپیما در ساعت 1:10 بامداد یکشنبه از کیپ کاناورال، فلوریدا به فضا پرتاب شد. موشک مرحله اول این ماموریت تقریباً 8.5 دقیقه او سپس به زمین بازگشت و بر روی سکوی Just Read the Instructions فرود آمد. طبق برنامه قرار بود این ماهواره ها یک ساعت پس از پرتاب در مدار قرار گیرند.

پرتاب امروز صبح دومین پرتاب استارلینک در دو روز گذشته بود. صبح شنبه اسپیس ایکس این هفته 53 ماهواره دیگر بار دیگر با موشک فالکون 9 متفاوت از ایستگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد. موشک مرحله اول این ماموریت نیز با موفقیت فرود آمد.

استارلینک اسپیس ایکس

از SpaceX Today’s New Falcon 9 استفاده کنید

پرتاب صبح شنبه پنجم پرواز این موشک خاص فالکون 9 بود.اما موشکی که صبح امروز پرتاب شد بار اول او در یک ماموریت فضایی بود و پیش از این هرگز زمین را ترک نکرده بود. با این دو ماموریت، SpaceX از آغاز سال 2022 یک تقویم شلوغ را پشت سر گذاشته است. این شرکت در سال جاری تاکنون 20 پرتاب مداری 13 مورد از آنها با Starlink مرتبط هستند.

SpaceX تا کنون بیش از 2500 ماهواره استارلینک به مدار پرتاب شده است و قصد دارد ماهواره های بیشتری را به فضا پرتاب کند. طبق مکاتبات این شرکت با دولت آمریکا، الن ماسک در نهایت قصد دارد 30 هزار ماهواره در مدار قرار می گیرد.

این شرکت اخیراً در توییتی اعلام کرد که سرویس اینترنت ماهواره‌ای آن اکنون در بیش از 30 کشور در دسترس است و کاربران زیادی روزانه از این سرویس استفاده می‌کنند. ظاهرا مشکل تحویل ظروف تا حد زیادی برطرف شده و دیگر ماه ها تاخیری وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید