افزایش آگاهی و بینش جهانی نسبت به آرمان فلسطین



یک کارشناس غرب آسیا گفت: در سال های اخیر آگاهی عمومی و موضوع فلسطین نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و این نشانه دیگری از افول رژیم صهیونیستی است.

آقای رضا صدر الحسینی به مناسبت فرا رسیدن نکبه (سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) و همچنین تشدید تظاهرات فلسطینیان در مسجد الاقصی و شهادت خبرنگار الجزیره امروز می توان گفت که تقریباً ربع قرن پیش یعنی 25 سال پیش خشونت ارتش و پلیس اسرائیل علیه فلسطینیان افزایش یافت مسجد الاقصی قابل توجه است و ما هرگز ندیده ایم. اینقدر خشونت قبلا مقاومت مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس شریف نیز به اوج خود رسیده است و به همین دلیل روز قدس امسال از شرایط خاصی برخوردار بوده و این شرایط به صورت مستمر ادامه دارد.

وی تأکید کرد: خون پاک خبرنگار شهید «شرین ابوعقله» خبرنگار شبکه الجزیره موج جدیدی به این حرکت افزود و شرایط جدیدی را ایجاد کرد. نام ایرانی این شهید، ملیت و قومیت فلسطینی او و مذهب مسیحی این روزنامه نگار به خوبی می توانست بیانگر این واقعیت باشد که مسئله فلسطین یک مسئله قومی، مذهبی و زبانی نیست، بلکه یک مسئله بشردوستانه است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در حال حاضر وضعیت فلسطین به این شکل است که رژیم صهیونیستی با تمام توان پلیسی، نظامی و مذهبی خود در تلاش است از سوی دیگر روز «نکبت» را جشن بگیرد و فلسطینی ها نیز جشن بگیرند. این روز برای مبارزه با این نظام “صبح پیروزی” نام گرفت و در این زمینه شاهد جدایی از منافع دو جریان حق و باطل هستیم.

الحسینی گفت: تحولات کنونی فلسطین نشان می دهد که در دوره نوسانات قرار داریم و وجدان انسانی باید در مورد این تحولات قضاوت نهایی خود را صادر کند. مردم فلسطین و تعدادی از آنها از مقامات آمریکایی خواستند به کمک های فراوان دولت واشنگتن که هر ساله به صهیونیست ها ارائه می کند، پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: اکنون در شرایطی هستیم که آگاهی و آگاهی جهانی نسبت به موضوع فلسطین نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و این یکی از نشانه های افول رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید