تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان


معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در اقدامات اخیر در تلاش است تا خوابگاه های این دانشگاه را با استانداردهای جدید بازسازی کند و شرایطی را فراهم کند تا دانشجویان ساکن در خوابگاه بتوانند از امکانات بهتری برای زندگی دانشجویی خود و با خوابگاه های استاندارد راحت تری برخوردار شوند. روی تحصیلات خود تمرکز کنید

به گزارش ایسنا، دوران دانشجویی دوره خاصی از زندگی هر فرد است که تجربیات متفاوتی را برای او به ارمغان می آورد. دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه های شهرهای دیگر پذیرفته می شوند علاقه زیادی به نام «مسکن» دارند.

زندگی در محل سکونت تجربه متفاوتی را برای دانش آموز ایجاد می کند و نقش مهمی را بر روند تحصیلی و وضعیت روحی وی ایفا می کند.

از آنجایی که هر دانشجو در طول تحصیل چند سالی از خانه و خانواده دور می‌ماند تا بتواند در شهر دیگری تحصیل کند، از حداقل امکانات در محل سکونت جدید خود یعنی «مسکن» برخوردار می‌شود تا بتواند خود را حفظ کند. تمرکز شما نسبتاً آرام روی تحصیلات و حداقل نگران محیط زندگی خود نباشید.

مسکن دانشجویی در کشور ما شرایط متفاوتی دارد و هر کدام بسته به بضاعت دانشگاه با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه هستند. از کمبود ظرفیت تا کمبود تعدادی امکانات مراقبتی برای دانش آموزان.

اما در دو سال گذشته شرایط اسکان دانشجویان نامطلوب بوده است. با توجه به همه گیری کووید 19 و عدم اسکان دانشجویان در خوابگاه ها، توجه کافی به خوابگاه ها نشده است.

اما با توجه به بازگشت دانشجویان به دانشگاه ها و از سرگیری آموزش های حضوری، بهتر است وضعیت اسکان دانشگاه ها از سر گرفته شود تا دانشجویان بتوانند در شرایط قابل قبولی در خوابگاه ها زندگی کنند و در عین حال به فکر تحصیل ایده آل باشند.

در راستای تحقق این هدف و در روزهای آغازین هفته مسکن، دانشگاه صنعتی شریف که از دیرباز محل تمرین نخبگان فنی و مهندسی بوده، اعلام کرد که گام های بلندی در جهت ارتقای کیفیت مسکن خود برداشته است.

خوابگاه های اصلی دانشگاه صنعتی شریف شامل خوابگاه های «ترشت 2» (مسکن دخترانه)، «ترشت 3» (مسکن پسرانه) و «شهید احمدی روشن» (مسکن پسران) است. هر سه این خوابگاه در حال حاضر در حال بازسازی و بهسازی هستند.

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

دانشجوی سال چهارم مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که در حال حاضر ساکن طرشت است، گفت: پس از بازگشایی دانشگاه و از سرگیری آموزش حضوری، حدود دو ماه پیش وارد خوابگاه شدم. به گزارش ایسنا، خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف. ابتدا که می خواستم وارد خوابگاه شوم، انتظار این امکانات را در خوابگاه نداشتم، اما زمانی که در خوابگاه مستقر شدم، دیدم امکانات رفاهی کافی وجود دارد. سرویس های بهداشتی سالم، سوپرمارکت داخل خوابگاه تا ساعت 11 باز است، سینک و خشکشویی وجود دارد، محیط عمومی و فضای سبز دانشگاه در وضعیت مناسبی است.

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

و در مورد مشکل خود در خوابگاه ادامه داد: تنها مشکلی که اینجا همه ما را آزار می دهد تهویه مطبوع است زیرا کل بلوک که 96 واحد است فقط یک کولر دارد و با مرکزی روشن و خاموش می شود. طبق برنامه.» خیلی ما را اذیت می کند.

این دانشجوی اهوازی افزود: دومین و بزرگترین دغدغه ما بحث خفقان اطراف دانشگاه است که شرایط را برای همه ما ترسناک کرده است.در چند روز گذشته طالبان غافلگیر شده اند و مسئله امنیت دانش آموزان موضوعی است که پولیس باید به آن توجه کند.

دانشجوی دیگری که ورودی 99 رشته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است و در خوابگاه تراخت 3 این دانشگاه مستقر است، به ایسنا گفت: امکانات و فضای سبز خوابگاه خوب است اما انتظار می رود توجه بیشتری شود. هزینه نظافت حمام خوابگاه را پرداخت کرده است.»

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

یکی دیگر از دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گفت: موضوعی که در مسکن دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت حریم خصوصی دانشجویان است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان مسکن قرار گیرد.

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

دکتر علی اکبر ابوالحسنی، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با ایسنا، گفت: وی در خصوص اقدامات در حال انجام در خصوص بازسازی مسکن دانشگاه صنعتی شریف گفت: به محض تعطیلی خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازسازی در چند بخش آغاز شد. اما در آذر 1400 به این نتیجه رسیدیم که خوابگاه های بزرگ ما ترش 2 و ترش 3 و شهید احمدی روشن نیاز به تعمیر اساسی دارند و با استانداردها فاصله داریم. از این رو تصمیم گرفتیم بازسازی گام به گام مسکن را از بهمن ماه 1393 که قرار است دانشگاه بازگشایی کند، آغاز کنیم.

وی ادامه داد: با آغاز مراحل مربوط به بازسازی مسکن، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد که هر کاری برای بهبود شرایط اسکان دانشجویی باید دارای معنا و هویت معماری باشد. . در همین راستا، مجموعه ای از طراحان برجسته به بررسی مسکن در دانشگاه صنعتی شریف پرداخته و نظرات دانشجویان را در خصوص مشکلات مسکن مورد بررسی قرار دادند.

دکتر ابوالحسنی افزود: در راستای رویه های مربوط به آغاز بازسازی خوابگاه های دانشگاه، معماران برجسته ای از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران مشکلات خوابگاه ها از جمله مشکلات روشنایی خوابگاه ها و … را روایت می کنند. طراحی پالت رنگ منحصراً برای خوابگاه‌های سرپرست. این رنگ‌ها بر اساس شرایط مسکن و نیاز به آرامش ناشی از تحصیل دانشجویان، از نظر روان‌شناختی ارائه شده است تا دانش‌آموزان مسکن از نظر تجربه زیستی در مسکن دچار اختلال نشوند.

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خاطرنشان کرد: بازسازی اقامتگاه های شریف با اسکان دختران آغاز شد و تغییراتی از جمله چیدمان تخت ها، نوع نورپردازی، چیدمان میزهای مطالعه و رنگ آمیزی را در بر داشت. مسکن جزئیات زیادی در طراحی و روانشناسی. اینها ایده آل های ما برای طراحی جدید و بازسازی آبرومندانه مسکن است. به همین دلیل است که برای تحقق بخشی از این آرزوها گام برداشته ایم.

وی افزود: در این راستا با شرکت های ایرانی که توافق کردند با دانشگاه صنعتی شریف همکاری کنند، روابط خوبی داریم و هر کدام بخش های مختلفی از بازسازی را انجام دادند. کلیه تجهیزات و مراحل مربوط به بازسازی با تایید مشاور انجام می شود تا بازسازی به صورت کاملا استاندارد انجام شود.

تلاش دانشگاه شریف برای رفاه حال دانشجویان

قائم مقام دانشگاه صنعتی شریف گفت: امکانات و زیرساخت های کوی شهید احمدی روشن با مشکلات جدی مواجه بود و حتی به دلیل قدیمی بودن ساختمان، دیوارها کاهگلی شده بود که در رنگ آمیزی دیوارها با مشکل مواجه شدیم. در حال حاضر به طور متوسط ​​50 درصد از فعالیت‌های بازسازی انجام شده و اتاق‌هایی که در آن مستقر شده‌اند به‌طور کامل بازسازی شده‌اند.

در خاتمه گفت: دکتر. ابوالحسنی: خوشحالم که روحیه مثبت و نگرش مثبتی برای کمک به دانشگاه صنعتی شریف و به طور کلی دانشگاه وجود دارد. در این بین صندوق رفاه دانشجویان یک میلیارد و 300 میلیون تومان و آقای گلمچی نیز یک میلیارد و یک میلیارد به دانشگاه کمک کردند، اما به دلیل هزینه های بالای بازسازی نیازمند کمک های خیریه بیشتر هستیم.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه بخش زیادی از زندگی دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه ها سپری می شود، نگرانی از وضعیت اسکان با وضعیت روحی و روانی دانشجویان ارتباط مستقیم دارد و خوب است همه دانشگاه ها با گوش دادن به صحبت های دانشجویان، شرایط اسکان را بهبود بخشند. منافع. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، انتظار می رود مسئولان و خیرین نیز به دانشگاه ها در بهبود شرایط مسکن دانشگاه کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید