به تصویر سیاه چاله کهکشان راه شیری گوش دهید



اولین تصویر از کهکشان مافوق صوت کهکشان راه شیری گرفته شد و اکنون قابل شنیدن است.

به گزارش ایسنا، روز پنج شنبه اولین تصویر از سیاهچاله بسیار پرجرم در مرکز کهکشان راه شیری به نام Sagittarius A* منتشر شد و اکنون این تصویر با استفاده از روش های خاصی به تصویر کشیده شده است.

این یک اسکن رادار مانند است که در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند. روشنایی تصویر میزان صدا و فاصله از مرکز پس زمینه تا صدا را کنترل می کند. سوژه های نزدیک به افق رویداد سریعتر حرکت می کنند و سطح زیرسطحی بالاتری دارند. این سیاهچاله شبیه یک کیک به نظر می رسد، اما می توانید تغییر را در سه قسمت روشن تر آن احساس کنید. این سیاهچاله به ستاره شناسان کمک کرد تا متوجه شوند که ما سیاهچاله ها را تقریباً از بالا می بینیم.

جرم سیاهچاله چهار میلیون برابر جرم خورشید است و اندازه حلقه آن با پیش بینی های اینشتین بر اساس نسبیت عام مطابقت دارد. سیاهچاله “E*arc” 1500 برابر کوچکتر از کهکشان مسیه 87 (M87*) است که در سال 2019 تصویربرداری شده است و 2000 بار به زمین نزدیکتر است. بنابراین وضوح دو تصویر یکسان است. عکاسی از سیاهچاله “قوس*” سخت است زیرا هر ساعت یک بار چشمک می زند.

این فرآیند راه جدیدی برای آزمایش داده ها ارائه می دهد. ساخت صدا به نابینایان و افراد مقاوم در شنیدن صدای تصاویر کیهانی کمک می کند.

سیاهچاله منطقه ای در فضازمان با کشش گرانشی آنقدر قوی است که هیچ چیز، حتی ذرات و تشعشعات الکترومغناطیسی مانند نور، نمی توانند از میدان گرانشی قوی فرار کنند. نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین بیان می کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده می تواند باعث خم شدن فضازمان و تشکیل یک سیاهچاله شود. مرز این ناحیه از فضازمان که هیچ چیز نمی تواند از طریق آن بازگردد، افق رویداد نامیده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید