رونمایی از سریال انیمیشن «مینا» / فرصتی برای یادگیری زبان فارسی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه مجتمع آموزشی «مینا» با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی و احمد نوروزی معاون امور خارجه سازمان صدا و سیما برگزار شد. بریز مدیر شبکه سحر و جمعی از مدیران این سازمان عصر دیروز شنبه 24 اردیبهشت ماه در روز صدا یا سیما با یکدیگر دیدار کردند.

احمد نوروزی معاون وزیر امور خارجه در ابتدای این دیدار به صدا و سیما گفت: بحمدالله گام خوبی در هم افزایی دو سازمان برداشته شده است. srfs برای انجام کار بعدی

وی افزود: «شبکه سحر پنج کانال پیدا کرده و از ظرفیت پخش خوبی برخوردار است. به همکاران ما در کانال شبکه افغان سحر این موضوع را تبریک می گویم ماه زحمت کشیدند و امروز با حضور آقای حداد عادل این شبکه وارد فاز رسمی و غیرتجربی می شود.

نوروزی گفت: همه کشورهایی که مدعی قدرت منطقه ای هستند باید به زبان خودشان عمل کنند. رویکرد جمهوری اسلامی توسعه طلبانه نیست، بلکه انتقال میراث خود از آن است گذر زبان آنها استفاده می کنند و ما سعی می کنیم این زبان را ترویج کنیم.

وی با اشاره به همکاری در ساخت مجتمع آموزشی «مینا» گفت: آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد السعدی در مواردی غیر از مجتمع «مینا» اعلام می کنیم.

از سوی دیگر حداد عادل در سخنانی گفت: امروز برای من روز مبارکی است زیرا شاهد همکاری مشترک صداوسیما و بنیاد سعدی هستم. ساخت رادیو خاطرات بسیار جالب و مهمی را برایم تداعی می کند، در سال 58 دوبار عضو هیئت مدیره صداوسیما بودم. صداوسیما در آن زمان مدیرعاملی نداشت.

وی افزود: در آن زمان تلویزیون شبکه دیگری نداشت، ساعت چهار شب شروع می شد و ساعت 11 تمام می شد و خدا را شکر می کنیم که صداوسیما دریای امکانات دارد و ده ها شبکه تلویزیونی و رادیویی دارد. خرسندیم که امکان راه اندازی برنامه آموزشی تلویزیونی «مینا» مصادف با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است و در چنین فرصت مبارکی این دستاورد ارائه خواهد شد.

حداد عادل اظهار داشت: هر چیزی را به اختصار می گویم کشور در دنیای امروز، یادگیری زبان های بیشتر قدرت بیشتری دارد. فارسی برای مدت طولانی نیروی انبساط آن طرف مرز بود. او توانایی تأثیرگذاری بر عللی مانند ساختن و بافت و موسیقی او

وی درباره «مینا» توضیح داد: «مونا» یک دوره چهار جلدی است و چند سال پیش از صداوسیما پرسیدیم. ویدئو اردن آقای جبلی مدیر صدا و سیما در زمانی که در وزارت امور خارجه بودند به بنیاد سعدی آمدند و این پروژه را ادامه دادند.

حداد عادل درباره لزوم افزایش همکاری نهادها توضیح داد: شیرینی همکاری را کمتر چشیدیم و بیشتر به چشیدن شیرینی غلبه بر یکدیگر فکر می کنیم. ما باید فکر کنیم که ممکن است 10 درصد اختلاف نظر داشته باشیم، اما با 70 یا 80 درصد هم موافقیم.

وی افزود: زبان فارسی بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است. بنیاد سعدی پتانسیل تولید برنامه های مشابه را دارد و آثار بسیار بیشتری قابل تصور است. این زبان پس از زبان عربی دومین زبان جهان اسلام است و دارای آموزه ها و مفاهیم فراوانی است.

سریال «مینا» جدیدترین محصول شبکه جهانی سحر است که با همکاری بنیاد السعدی در 90 قسمت از 15 تا 20 دقیقه تولید شده است. این برنامه تلویزیونی فارسی زبان از الفبا به پایان سطح متوسطه بالا سه را آموزش می دهد و محتوای آن با کتاب های «گام اول»، «مونا 1»، «مونا 2» و «مینا 3» از جمله آثار منتشر شده توسط بنیاد سعدی سازگار است.

دیدگاهتان را بنویسید