حبس و اخراج در انتظار مقاماتی است که از انجام وظایف خود سرباز می زنند



رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در صورتی که مسئولان به پیشنهادات ما به موقع عمل نکنند به مجازات حبس و انفصال از خدمت محکوم می شوند و ضمانت اجرای پیشنهادات سازمان بازرسی کل کشور در قانون پیش بینی شده است. ”

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خدیان با حضور در برنامه «خط مقدم» در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه ها، لغو ارز ترجیحی و کمک سازمان بازرسی برای اجرای این طرح، گفت: اقتصاد ما را بیمار کنید. همه اقتصاددانان معتقدند که باید تمام شود، همین یارانه های پنهان پرداخت شده است که بسیاری از مشمولان برای استفاده از 4200 ارز و کسب سودهای کلان و بسیاری از پرونده های جرایم اقتصادی به این پرونده اختصاص داده شده است که منجر به قاچاق کالاهای یارانه ای به خارج از کشور شد.

وی افزود: خوشبختانه دولت تصمیم گرفت یارانه ها هدفمند، عادلانه و به جیب افراد مستحق برود، بنابراین قبل از اجرای طرح، سازمان بازرسی جلسات متعددی را با متولیان بازار، نظارت بر تولید و بحث در مورد انبارها برگزار کرد. «به اندازه کافی کالا ذخیره کنید. پس از اجرای طرح، رئیس کل دادگستری تایید کرد که قوه قضائیه باید از سیاست های دولت در این زمینه حمایت کامل کند و گروه هایی را برای انجام بازرسی ها تعیین کردیم و در این مدت از 846 بازدید و 167 تیم مشترک تشکیل دادیم. ما همچنان در کنار دولت هستیم و بر عملکرد طرف های مسئول خرید کالا و تنظیم بازار نظارت می کنیم.

همه دستگاه ها برای پیشگیری از جرم کار می کنند

خدیان در خصوص عملکرد سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی تنها نهاد نظارتی در کشور است که هم از جایگاه قانون اساسی برخوردار است و هم وظیفه نظارت بر همه طرف ها را دارد اما سوال اینجاست که چرا با وجود سازمان بازرسی و غیره. . نهادهای نظارتی، جرایمی مانند اختلاس و ارتشاء آنجا؟ مطمئناً نهادهای نظارتی تمام تلاش خود را برای مبارزه با فساد چه در حین مأموریت و چه پس از آن به کار می گیرند. اگر بخواهیم جلوی این جنایات را بگیریم باید همه دستگاه ها کار کنند. اگر دستگاه های اجرایی به موقع اقدام کنند و موانع فساد را ببندند قطعاً فسادی وجود نخواهد داشت.

و رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: آیا دستگاهی مانند سازمان بازرسی با طیف وسیعی از دستگاه های اجرایی می تواند بر تک تک قراردادها و کارهای انجام شده نظارت داشته باشد؟ ما به دنبال الکترونیکی شدن مانیتورینگ هستیم و اگر دستگاه ها به گونه ای کار کنند که به صورت الکترونیکی کار کنند و ما به آنها دسترسی داشته باشیم، مطمئناً می توانیم نظارت بهتری داشته باشیم، اما اکنون بیشتر نظارت ها سنتی است. اکنون در سازمان بازرسی تمام تلاش ما این است که روی موانع فساد متمرکز شویم و راه هایی را که زمینه ساز فساد است، بشناسیم. الحمدلله دولت آیت الله اصلی هم مخالف فساد است و طرف ماست.

تشکیل 790 پرونده کیفری و بیش از 2600 پرونده انتظامی برای کارکنان در سال 1400

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 چهار هزار و 440 گزارش اخطاریه صادر کردیم و خسارت شناسایی کردیم، به وزرا و رؤسای سازمان ها تذکر دادیم و زمان تعیین کردیم و منتظر اجرای پیشنهادات هستیم، همچنین 790 پرونده کیفری و بیش از 2600 مورد تخلف و انتظامی است. برای کارمندان و مسئولین ادارات پرونده تشکیل شد، دو مسئول در صورت عدم تمکین، مسئولین پیشنهادات ما به موقع به مجازات حبس و اخراج خواهند رسید و ضمانت اجرای پیشنهادات ما در قانون پیش بینی شده است.

مداوم…

دیدگاهتان را بنویسید