درخواست ترکیه از سوئد و فنلاند برای قطع حمایت از گروه های تروریستی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


وی افزود: آنکارا مانع از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نشد، اما خواهان مذاکره با کشورهای اسکاندیناوی و سرکوب اقدامات تروریستی به ویژه در استکهلم است.

ابراهیم کالین افزود: ما باب گفتگو و مذاکره درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را نمی بندیم، بلکه این موضوع را در درجه اول به دلیل امنیت ملی ترکیه مطرح می کنیم.

کالن گفت: «آنچه باید انجام شود واضح است: آنها نباید به رسانه ها، فعالیت ها، سازمان ها و افراد اجازه دهند.پ.ک. qبرای کار در آن کشورها عضویت در ناتو همیشه عملی است. خواهیم دید که چطور پیش می رود. اما این اولین نکته ای است که ما می خواهیم برای همه متحدانمان و همچنین مقامات سوئد روشن کنیم.

کالین همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه آماده است در مورد عضویت سوئد در ناتو با همتایان سوئدی خود گفتگو کند.

قرار است وزرای خارجه فنلاند، سوئد و ترکیه در برلین درباره عضویت در ناتو گفتگو کنند. مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در بدو ورود به برلین به خبرنگاران گفت: غیرقابل قبول است که اعضای جدید و آینده ناتو عضو گروه مسلح باشند. kk “پشتیبانی می کند.”

چاووش اوغلو گفت: «مشکل این است که دو کشور صریح صحبت می کنند.پ.ک. q“و”y. gاین دو گروه از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند که هر روز به نیروهای ما حمله می‌کنند.»

وی گفت: اکثریت قریب به اتفاق مردم ترکیه مخالف عضویت این کشورها در ناتو هستند و از ما می خواهند که آن را رد کنیم.

خبرگزاری مهر شبکه های اجتماعی دنبال کنید



دیدگاهتان را بنویسید