زلنسکی خواستار آن شد که روسیه حامی تروریسم در نظر گرفته شود



سی ان ان به نقل از او گفت: «امروز با هیئتی از سناتورهای آمریکایی به ریاست سناتور جمهوریخواه اقلیت، سناتور میچل مک کانل در کیف صحبت کردم. فکر می‌کنم این جلسه یک بار دیگر حمایت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از دولت ما و استحکام روابط بین اوکراین و ایالات متحده را نشان می‌دهد.

به گفته زلنسکی، در این دیدار همچنین درباره حمایت آمریکا از اوکراین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه صحبت شد.

وی افزود: در دیدار با قانونگذاران آمریکایی خواستار معرفی رسمی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم شدم.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سناتور میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا، روز شنبه در جریان سفر از پیش اعلام نشده خود به کیف، با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با تعدادی از سناتورهای همکار خود دیدار کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بسته جدید نجات 40 میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته از درخواست اوکراین از کنگره آمریکا برای اعلام روسیه حامی تروریسم حمایت کرد.

او در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی پرسید که آیا از درخواست اوکراین حمایت می کند یا خیر. وی گفت: “من کاملا از این درخواست حمایت می کنم و مدتی است که این موضوع را دنبال می کنم. اگر روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم نیست، باید آن را نابود کنیم.”

زلنسکی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا روسیه را به عنوان حامی تروریسم معرفی کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) بی تفاوتی غرب را نسبت به نگرانی های امنیتی مسکو اذعان کرد و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه خود شده و واکنش ها به تهاجم روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید