صدها دهانه مرموز در نزدیکی استون هنج کشف شده اند که قدمت آنها به هزاران سال پیش می رسد


استون هنج استون هنج قرن ها و اکنون توسط دانشمندان و باستان شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است 415 یک دهانه بزرگ با ساختار سنگی در اطراف آن کشف شد.

باستان شناسان در تحقیقات خود برای اولین بار از القای الکترومغناطیسی در این منطقه استفاده کرده اند که صدها دهانه بزرگ را کشف کرده است. گفته می شود که هر یک از آنها عرض 2.4 متر و توسط انسان در از هزاران سال پیش ساخت و ساز کامل قدیمی ترین و بزرگ ترین دهانه ای که تاکنون در این منطقه کشف شده است بیش از 3 متر عرض و 1.85 متر عمق دارد.

کاربردهای حفاری استون هنج باستانی

استون هنج

اگرچه هنوز مشخص نیست که انسان ها در آن زمان دقیقاً از چه چیزی از این گودال های بزرگ استفاده می کردند، اما محققان بر این باورند که به دلیل ترکیب صخره ای آنها، آنها مانند استون هنج نوعی ساختار تشریفاتی یا آیینی بوده اند.

در گذشته، گودال های باستانی دیگری در نزدیکی پارکینگ مرکز بازدیدکنندگان استون هنج کشف شد که گفته می شود در آستانه قرار دارد. 8000 سال قبل از میلاد ساخت و ساز کامل حفاری‌ها همچنین حکاکی‌های باستانی توتم، تجهیزات شکار نیاگارا و مشاهدات ماه را نشان داده‌اند. گفته می شود ماهیگیران این منطقه به نوعی دور یکدیگر جمع شده اند.

به گفته محققان، خود استون هنج تقریباً 5000 سال پیش ساخته

استون هنج

نیک سنچال، باستان‌شناسی که بر روی استون‌هنج و ایوبری یونسکو و مکان‌های مرتبط کار می‌کند، توضیح می‌دهد:

این تیم با ترکیب روش‌های جدید بررسی ژئوفیزیک، نمونه‌برداری و حفاری نقطه‌ای، برخی از اولین شواهد از فعالیت‌های انسانی را که تاکنون در استون هنج شناسایی شده است، شناسایی کرده‌اند.

قابلیت‌های فن‌آوری حسگر برای بررسی مناظر و مشاهده مکان‌های باستان‌شناسی بالقوه، داده‌های بی‌سابقه‌ای را از دوران ماقبل تاریخ ارائه می‌کند. دانشمندان برای اولین بار از این روش در منطقه استون هنج استفاده می کنند و قصد دارند به این کار ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید