موافقت دولت با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دام و طیور کشور


موافقت دولت با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دام و طیور کشور

هیات وزیران در جلسه بعد از ظهر یکشنبه به ریاست رئیس جمهور با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دام و طیور کشور با نرخ ترجیحی 10 درصد موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، هیات وزیران به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دام و طیور کشور، 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی 10 درصد برای واحدهای مذکور اختصاص داد.

مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور حداکثر (6) ماه است و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است از پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات مربوط و نرخ مصوب شورای پول و اعتبار اطمینان حاصل کند.

معاملات دستگاه های اجرایی با استفاده از منابع مالی بین المللی از ثبت اطلاعات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مستثنی است.
با توجه به اینکه مبادلات بین‌المللی تابع اصول و قواعد تجارت بین‌الملل است و وجود قوانین و مقررات خاص مرتبط با نهادهای مالی بین‌المللی مانند بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان تامین‌کنندگان مالی برخی از طرح‌های عمرانی، عدم تمایل یا عدم امکان تامین کنندگان کالا و خدمات خارجی به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و عدم پذیرش سامانه در فرآیند معامله و حذف عملی امکان استفاده از توان نهادهای بین المللی در معاملات مورد نیاز، هیات وزیران. پیشنهاد «استثنای معاملات» و دستگاه‌های اجرایی استفاده‌کننده از منابع مالی بین‌المللی با ثبت اطلاعات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موافقت کردند.
بر اساس این پیش نویس قانون، دولت متعهد شده است تا پایان سال دوم اجرای این قانون، برنامه سامانه تدارکات الکترونیکی را برای کلیه مراحل معاملات متوسط ​​و بزرگ برای وزارتخانه ها و دستگاه های مشمول قانون مناقصات و غیره اجرا کند. قوانین مالی و قوانین معاملات برای بخش عمومی به استثنای معاملات محرمانه. انجام معاملات با استفاده از تسهیلات بین المللی مطابق با قانون تجارت الکترونیک و قانون مناقصات. کلیه دستگاه های مشمول قانون مناقصات و سازمان های مردم نهاد ملزم به رعایت قانون مناقصات و انجام معاملات خود از طریق سامانه می باشند و معاملاتی که از محل منابع داخلی تأمین مالی می شوند ملزم به رعایت این ماده هستند.
همچنین کلیه معاملات انجام شده از تسهیلات بین المللی از شمول این ماده مستثنی بوده و دستگاه های اجرایی موظفند پس از انجام معامله اطلاعات مربوطه را در سامانه ستاد ثبت نمایند. بخش‌هایی از معاملات که از منابع داخلی تامین مالی می‌شوند ملزم به رعایت این ماده هستند.

دولت آئین نامه اجرایی مواد فصل ششم قانون جامع خدمات ایثارگران را تصویب کرد
بر اساس اصل (138) قانون اساسی و تکلیف قانونی مندرج در ماده (61) قانون جامع خدمات ایثارگران، آیین نامه اجرایی مواد (38)، (39)، (40)، (53) و (55) از فصل ششم قانون خدمت فهرست جامع ایثارگران از نظر نوع، میزان و اولویت خدمات مربوط به این بند از قانون مصوب.

دولت لایحه قانونی «اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام دور ششم سرمایه بانک توسعه اسلامی» را تصویب کرد.
بر اساس تصویب دور ششم پیشنهاد افزایش سهام سرمایه عمومی بانک توسعه اسلامی، مهلت پذیره نویسی و پرداخت سهم کشورهای عضو توسط این بانک، هیات وزیران به منظور حفظ جایگاه خود در بانک به عنوان سومین سهامدار و استفاده از فرصت ایجاد شده برای افزایش نفوذ ایران در هیات مدیره بانک و شورای اجرایی با هدف استفاده بیشتر از امکانات بانک، ارتقای توان تجهیز منابع مالی، حمایت های فشرده. برای طرح‌های زیربنایی و عمرانی بین کشورهای عضو و برنامه‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی، پیش‌نویس قانون مربوطه برای مشارکت در افزایش سهام سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک مذکور به تصویب رسید.
بر اساس این لایحه، به دولت اجازه داده می شود سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی را از 4 میلیارد و 174 میلیون و 630 هزار دینار اسلامی به 4 میلیارد و 631 میلیون و 460 هزار دینار اسلامی افزایش داده و این افزایش سرمایه را پرداخت کند. به ارزش کل 456 میلیون و 830 هزار دینار اسلامی باید طبق سیستم ها و زمانبندی های اقساطی مربوطه کار کنید.

پیش‌نویس قانون الحاق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی توسط دولت تصویب شد.
با هدف رفع مشکلات ساختاری موجود و عدم امکان استفاده از اعتبارات عمومی برای تملک دارایی های سرمایه ای در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخورداری از اعتبارات، امکانات و مزیت های سایر وزارتخانه های دولتی و دولتی. سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی لایحه‌ای را به تصویب رساندند که «شمول هماهنگ‌کنندگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی» قرار می‌گیرد.

اعلام نظر دولت در مورد تعدادی از برنامه های مجلس
هیات وزیران با اعلام نظر درباره تعدادی از برنامه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مرتبط منصوب کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید