پلیس راه همدان: مسیر موتور سواری در این شهر باید به روز شود



سرهنگ فرخ جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: درصد بالایی از موتورسواران را جوانان تشکیل می دهند که علاقه زیادی به انجام حرکات نمایشی از جمله وسایل نقلیه تک چرخ و پرسرعت دارند.

وی افزود: جاده های درون شهرها محل مناسبی برای انجام این حرکات، تردد با سرعت بالا و یدک کشی خودروها نیست، بنابراین باید محل تردد موتورسواران توسعه و نوسازی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها دارندگان موتورسیکلت می توانند از مسیر موتورسیکلت در منطقه آبشنه همدان استفاده کنند و این در حالی است که میزان علاقه و استقبال موتورداران 125 سی سی برای حضور در مسیر بالاست.

سرهنگ جمالی افزود: با توسعه پیست فعلی باید مکانی در این مکان برای تردد و انجام حرکات 125 سی سی برای موتور داران در نظر گرفته شود و اقدامات اضطراری انجام شود.

وی بیان کرد: فردی که قصد حضور در مسیر موتور سواری در منطقه آبشنه را دارد باید ابتدا وارد جاده ای پر ازدحام و حادثه خیز شود و سپس از جاده روستایی برای رسیدن به مقصدی که از نظر پلیس برای موتورسواران ناایمن تلقی می شود استفاده کند. .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خواستار احداث پیست جدید، مجهز و به روز در دسترس در حوالی شهر همدان برای استفاده موتورسواران علاقمند به اجرای بدلکاری و ایجاد انگیزه در جوانان شد.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: نبود پیست موتورسواری مناسب گاهی باعث شده تا شاهد تردد موتورهای پرسرعت و حرکات نمایشی، تک چرخ و سایر حرکات حادثه ساز باشیم که هر کدام می تواند باعث تصادفات مرگبار و قطع عضو شود. صدمه بدنی به موتورسوار و سرنشین.

سرهنگ جمالی با بیان مثالی گفت: ساعت 1:30 بامداد جمعه گذشته جوانی 17 ساله در میدان باباطاهر همدان قصد سوار شدن بر موتور تک چرخ را داشت که به دلیل عدم کنترل آن به دیوار برخورد کرد. خودرو پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه موتورسوار در تصادفات رانندگی در همدان جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه آمار تصادفات موتور سیکلت رو به افزایش است، ادامه داد: هر ساله با افزایش دما و افزایش استفاده از موتورسیکلت، تصادفات با این وسیله نقلیه نیز افزایش می یابد. “

سرهنگ جمالی گفت: با توجه به افزایش تردد موتورسواران بدون گواهینامه و کلاه ایمنی، طرح های پلیس راهور آغاز و روز گذشته 30 دستگاه موتور توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

تردد 190 هزار موتور در همدان.

دیدگاهتان را بنویسید