گلوله ای که به “شیرین” بی گناه اصابت کرد، آغاز پایان افسانه دروغین اسرائیل است.



روزنامه رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی با اشاره به اختلافات رژیم صهیونیستی، روسیه و آمریکا نوشت که شیرین ابوعقله می تواند به «خاشجی» دیگری برای اسرائیل تبدیل شود و گلوله ای که به او اصابت کرده است. . تاریخ در چهره او خواهد ماند و این آغاز پایان “افسانه دروغین اسرائیل کوچک و بزرگ” خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و مدیرمسئول این روزنامه نوشت: دولت اشغالگر صهیونیستی در بدترین روزها و سردرگمی بی‌سابقه‌ای دارد و ترس‌ها.» بحران‌های داخلی رژیم را فرا گرفت و تهدیدهای خارجی از هر طرف آن را احاطه کرد. منعکس کننده این سردرگمی است. یکی از بارزترین نشانه های شکست رسانه ای رژیم صهیونیستی. رژیمی که همواره در سطح منطقه ای و بین المللی سلطه رسانه ای داشته است، اکنون می خواهد از رسیدن «پیام» به تلاش نافرجام خود جلوگیری کند.

چهار عامل اساسی وجود دارد که از نظر علمی و عملی حقایق فوق را تأیید می کند:

یا نه؛ جنگ اوکراین که در بدترین حالت خود نفاق و نفاق اسرائیل را نشان داد تا جایی که این رژیم مورد تنفر اکثر دو ابرقدرت روسیه و آمریکا قرار گرفت، زیرا اسرائیل با اطلاعات غلط و گمراه کننده سعی در ادعای بی طرفی داشت.

یک لحظه؛ نقض سریع امنیتی، که همیشه منبع قدرت برای دولت عبری و منبع اطمینان برای شهروندانش بوده است، در کمتر از 45 روز در پنج عملیات استشهادی اخیر، 19 اسرائیلی را کشته است و داده ها و اطلاعات نشان می دهد که چیزهای بزرگتری هستند. در راه.

سوم؛ ژنرال صهیونیست ایهود باراک اذعان می کند که احتمال جنگ داخلی بزرگترین تهدید برای اسرائیل است زیرا هژمونی به دست راست افراطی افتاده است و عنصر غیر اشکنازی آشفتگی و عدم تعادل در جمعیت شناسی ایجاد کرده است. او به سطحی از بدبینی رسیده است که می گوید اسرائیل ممکن است دهه هشتم خود را به پایان نرساند.

چهارم؛ افزایش آمار مهاجرت معکوس با وجود محرمانه بودن بالا. گزارش های مطبوعاتی صهیونیستی نشان می دهد که بیش از 41 درصد از یهودیان روسیه در سال های اخیر به روسیه بازگشته اند. «ربایندگان» یهودیان نیز به دلیل تبعیض نژادی و ناامنی همین مسیر را طی کردند، برخی از آنها به اروپا، آمریکا و کانادا مهاجرت کردند و برخی دیگر به اتیوپی بازگشتند.

در این تحلیل آمده است: رزمایش های نظامی رژیم صهیونیستی به مدت یک ماه که در حال حاضر در حال انجام است و در آن از تمامی سلاح های زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل استفاده می شود و در چندین جبهه (جنوب لبنان، غزه، کرانه باختری، مرزهای 1948) می جنگند. ). عراق، سوریه و یمن) ممکن است ناامیدی و ترس را به تصویر بکشد و آخرین ماجراجویی ارتش اسرائیل را تشکیل دهد، زیرا در پرتو جنگ اوکراین، جهان عرب جنایات اسرائیل را نادیده نخواهد گرفت.

نویسنده می گوید: اسرائیل روسیه را از دست داد و نتوانست از گرندپری آمریکا محافظت کند. تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، نتوانست خشم اسرائیل را فرو نشاند. خشم از اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد ریشه یهودی هیتلر و جنگ مزدوران اسرائیلی در صفوف نازی ها در اوکراین و احتمالا آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل آویو، در روز سه شنبه در حالی که کنست را برای اعتراض از کنست ترک کرد، به وجود آمد. توهین نمایندگان اسرائیل به روسیه و اتهام جنایات جنگی این کشور موید سخنان ماست.

در بخشی دیگر از این تحلیل آمده است: نکته قابل تامل دیگر این است که لاوروف سفری منطقه‌ای به الجزایر و امان داشت، اما به تل‌آویو نرفته و در تمام جلسات و کنفرانس‌های مطبوعاتی خود اصلاً درباره اظهاراتش درباره نازیسم: برخی از یهودیان عذرخواهی نکردند و همدستی آنها در هولوکاست نازی ها بود.

این نویسنده در رابطه با روابط اسرائیل و آمریکا نیز می‌گوید: «اظهارات مقامات آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه نشان می‌دهد که روابط این دو در بهترین حالت خود نیست و ممکن است وضعیت کاملا برعکس باشد و جو رئیس‌جمهور آمریکا بایدن مخالف تصمیم اسرائیل بوده است. برای ساخت 4500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، پاسخ قاطع بنت به بایدن مبنی بر اینکه دولتش به داده های ایالات متحده در این زمینه نیاز ندارد، فقط نوک کوه یخ است. از سوی دیگر، محکومیت ترور ابوعقلی اللطیف از سوی دولت آمریکا، درخواست تحقیقات عمیق و تایید تابعیت فلسطینی-آمریکایی آن شهید، این نظریه را تقویت کرد. یک شهید می تواند «خاشجی» دیگر برای اسرائیل شود، اما تفاوت آنها بسیار زیاد است.

و در پایان تحلیل آمده است: ترور ابوعقل اللطیف ضعف و شکست اسرائیل را آشکار کرد و کوههای نمک بر زخم آنها پاشید و این اقدام بار دیگر جنایات اسرائیل و ملت فلسطین و اعراب را آشکار کرد. . و ملت‌های اسلامی برای حمایت از آن، آرمان این کشور را متحد کردند و با تمام توان در برابر اشغالگران ایستادگی کردند. گلوله انفجاری مهلک و مرگباری که به شهید بی گناه و فرهیخته ابوعقلی اصابت کرد در تاریخ ماندگار خواهد شد زیرا شرایط را در سرتاسر سرزمین های اشغالی از دریا تا نهر تشدید می کند و آغازی بر پایان افسانه دروغین کوچک خواهد بود. اسرائیل بزرگ مانورهای نظامی بزرگتر محور مقاومت را نمی ترساند و به شهرک نشینان اسرائیلی اطمینان نمی دهد و ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید