یادگیری موسیقی در سنین بالا


شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا یادگیری موسیقی در سنین بالاتر امکان پذیر است؟ یک فرد بالای 35-40 سال چگونه می تواند موسیقی یاد بگیرد. هنگام یادگیری موسیقی در سنین بالاتر علاوه بر علاقه باید به این نکته نیز توجه کرد که آیا توانایی یادگیری موسیقی را دارد یا خیر. دانشمندان با تحقیق بر روی مغز بزرگسالان به این نتیجه رسیدند: “درست است که یادگیری با مغز بزرگسال در هر زمینه ای دشوار است، اما ممکن است.” با تکرار و تمرین می توان آن را حفظ کرد.

برخی افراد معتقدند که اگر مغز بالغ شود، نمی توان آن را تغییر داد، به همین دلیل است که افراد میانسال نمی توانند همه چیز را مانند دوران کودکی و نوجوانی به خاطر بسپارند یا در زمینه های مختلف شروع به یادگیری کنند. اما اکنون برخی از افراد میانسال که به دنبال علایق خود بوده اند، ثابت کرده اند که یادگیری میانسالی نیز امکان پذیر است.

یادگیری موسیقی در سنین بالاتر در مقابل یادگیری موسیقی در دوران کودکی

طبیعی و طبیعی است که انسان در کودکی بهتر یاد بگیرد یا بهتر است بگوییم در کودکی سریعتر یاد می گیرد و به راحتی آن را به خاطر می آورد. زیرا مغز او هنوز به بلوغ نرسیده و در سنین پایین توانایی یادگیری بیشتری دارد. یادگیری موسیقی در سنین بالاتر نسبت به یادگیری موسیقی در دوران کودکی و نوجوانی طبیعی است. زیرا مغز نوزاد آمادگی بیشتری دارد. و سلول های جدید در مغز کودکان تولید می شود، اما در مغز بزرگسالان، سلول هایی که در عملکرد دوران کودکی تشکیل می شوند. و سلول جدید انعطاف پذیرتر است. به همین دلیل است که یادگیری موسیقی در سنین بالاتر دشوارتر است.

بنابراین هنگام یادگیری موسیقی در سنین بالا نباید انتظار داشته باشیم که افراد میانسال به اندازه کودکی همه چیز را سریع و جامع یاد بگیرند. بلکه باید به آنها امید و روحیه یادگیری با حوصله و تکرار داد. زیرا افراد میانسال در هر سنی می توانند شروع به یادگیری کنند و نباید آنها را سرزنش یا مخالف یادگیری کرد. آنها باید زمان بیشتری را صرف کنند، اما در نهایت می توانند موسیقی دریافت کنند. اما یادگیری موسیقی در سنین بالاتر نسبت به یادگیری موسیقی در کودکی مزایایی دارد که یکی از آنها درک بهتر موسیقی است که با آن سروکار داریم.

اهداف بزرگسالان برای یادگیری موسیقی در سنین بالاتر

وقتی نوبت به یادگیری نظم و انضباط می رسد، کودکان و والدین آنها اغلب به دنبال ساختن آینده ای روشن تر هستند. اما اهداف بزرگسالان برای یادگیری موسیقی در سنین بالاتر چیست؟

  • به بخش کودکان بروید: برخی از بزرگسالان به دلیل کمبود امکانات یا عدم توافق با دیگران و اهداف دیگر نمی توانند علاقه خود را به یادگیری موسیقی دنبال کنند. به همین دلیل سراغ مشاغل دیگری رفتند و از منافع خود غافل شدند. اما در بزرگسالی که امکانات و زمان دارند، می خواهند در سنین بالاتر موسیقی یاد بگیرند.
  • به آهنگ مورد علاقه گوش کنید: بعضی ها عاشق گوش دادن به موسیقی می شوند و دوست دارند یک قطعه یا چیزی را بنوازند. مانند افرادی که موسیقی مورد علاقه خود را حفظ می کنند و می خوانند. آنها آنقدر به موسیقی علاقه دارند که می خواهند آن را یاد بگیرند. به همین دلیل است که در سنین بالاتر به سراغ یادگیری موسیقی می رود.
  • من یک ماشین خاص را دوست دارماکثر بزرگسالانی که به موسیقی علاقه مند هستند نیز ساز را دوست دارند و به آن گوش می دهند که برای آنها بسیار سرگرم کننده است که می خواهند خودشان آن را بنوازند. به همین دلیل به سمت یادگیری موسیقی در سنین بالاتر می روند.
  • در زمینه موسیقی فعالیت کنید: برخی از افراد با توجه به سن و سالی که دارند هنوز امید و روحیه و اعتماد به نفس خوبی دارند و می خواهند به سراغ علایق خود بروند و در همان رشته فعالیت کنند. برخی از بزرگسالان در سنین بالاتر به موسیقی روی می آورند تا در صنعت موسیقی کار کنند و علاقه خود را به شغل تبدیل کنند. خیلی از نوازندگان خوب و معروف هستند که در سنین بالا شروع به یادگیری موسیقی کردند.

آیا حرفه ای شدن در موسیقی در سنین بالا غیرممکن است؟

باید گفت اگر تلاش و پشتکار و اراده و علاقه وجود داشته باشد هیچ چیز غیر ممکن نیست. بنابراین یادگیری موسیقی در سنین بالاتر غیرممکن نیست اما بسیار ممکن است. بزرگسالان به راحتی می توانند وارد عرصه موسیقی شوند و موفق شوند. و اگر آنها مشتاق باشند، حتی می توانند استاد شوند.

نقش معلم و مدرسه در یادگیری موسیقی در سنین بالا

برای شروع یادگیری موسیقی در سنین بالاتر. بهتر است به دنبال یک معلم خوب باشید و مهمتر از آن به دنبال یک مدرسه حرفه ای و عالی باشید. پس با جستجو و جست و جو بهترین آموزشگاه های موسیقی را بیابید و شروع به یادگیری موسیقی کنید. رشته او قبل از شما آن را پیدا کرده و تحقیق کرده بود، بنابراین برای دسترسی به این لیست روی بهترین مدارس موسیقی کلیک کنید.

موانع یادگیری موسیقی در سنین بالا

می توان گفت در ابتدا و نحوه کار هر چیزی موانع و مشکلاتی وجود دارد. اما ما نباید از آنها ناامید شویم و تسلیم شویم، بلکه باید قوی تر و بهتر به کار خود ادامه دهیم تا در نهایت به موفقیت برسیم. یکی از بزرگترین موانع یادگیری موسیقی در سنین بالا ترس از یاد نگرفتن است. من به هیچ وجه نمی خواهم به مادر توصیه کنم که فعال نباشد. باید به سراغ ترس خود رفت و آن را شکست داد.

یکی دیگر از موانع یادگیری موسیقی در سنین بالا، طولانی بودن زمان یادگیری است. به همین دلیل همانطور که گفته شد ممکن است یک کودک و نوجوان بزرگسال یا میانسال نتواند به سرعت موسیقی بیاموزد. به همین دلیل است که بزرگسالان و افراد میانسال احساس می‌کنند که نمی‌توانند موسیقی را یاد بگیرند و در سنین بالاتر از یادگیری موسیقی دست بکشند. اگر مجبور به یادگیری موسیقی در سنین بالا هستید، برای موفقیت باید حوصله همراه با توجه، پشتکار و تلاش داشته باشید.

فواید و مزایای یادگیری موسیقی در سنین بالا

همانطور که گفته شد، فرد در کودکی سریعتر یاد می گیرد، اما در بزرگسالی و پیری نسبت به یادگیری موسیقی در دوران کودکی مزایایی نیز دارد.

  • درک بهتر موسیقییادگیری موسیقی در سنین بالاتر به فرد کمک می کند موسیقی را بهتر درک کند و مطالعه کند. درک مفاهیم و تئوری های موسیقی را برای آنها آسان تر می کند، بیشتر قطعات موسیقی را درک می کنند و می توانند حس بهتری را منتقل کنند.
  • توجه و محبت بیشتر:بزرگسالان به دلیل مطالعه موسیقی علاقه مندتر، مشتاق تر، از درک موسیقی خسته نمی شوند و در سنین بالاتر موسیقی را آگاهانه یاد می گیرند.
  • ابزارهای مختلف ادراکهمانطور که گفته شد، چون بیشتر موسیقی می خوانند و گوش می دهند، سازها را می شناسند و به راحتی می توانند ساز مورد علاقه خود را برای یادگیری انتخاب کنند. و بهتر بازی می کنند.
  • مدلینگ حرفه ای و نوازندگان حرفه ای: نوازندگان از آنجایی که موسیقی گوش می دهند می توانند از آن تقلید کنند و آموزش های بهتری ببینند که این مزیتی است در یادگیری موسیقی در سنین بالاتر.
هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید