5 کتابی که بمب های انگیزشی هستند و شما را تکان می دهند!


در دنیای پر از هرج و مرج، ما به سرعت راه خود را گم می کنیم و اهداف خود را در زندگی فراموش می کنیم. سپس یک گوشه می نشینیم و بدون اینکه بتوانیم کاری انجام دهیم، زندگی مان را تماشا می کنیم. متأسفانه یا خوشبختانه، ما انسان ها به طور طبیعی می خواهیم رشد کنیم و شکوفا شویم و تحمل بالا بردن دست ها و انجام هیچ کاری برای ما سخت است.

انگیزه چیزی است که می تواند نیروی محرکه ما باشد. انگیزه چیزی است که انسان را وادار به پرواز و سفر به ماه کرد و اکنون برای سفر به مریخ آماده می شود. اما انگیزه سخت و دست نیافتنی نیست. برای هیجان زده شدن، گاهی یک کلیک، یک جمله، یک متن و حتی یک نگاه کافی است. ما فقط باید بخواهیم و سعی کنیم گوش و چشممان را باز نگه داریم تا معانی و انگیزه های عمل را پیدا کنیم. در زیر می‌خواهیم بهترین کتاب‌های انگیزشی و الهام‌بخش دنیا را برایتان بیاوریم که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند و دوباره آستین‌ها را بالا بزنید.

میلیونر همسایه (میلیونر همسایه)

اگر می خواهید از تجارت ثروتمندان خلاص شوید و راز کار آنها را درک کنید، حتما این کتاب را بخوانید. نویسندگان این کتاب، توماس استانلی و ویلیام دنکو، پس از یک بررسی کلی، ادعا کردند که این همسایه ممکن است یک میلیونر باشد و شما روح خود را نمی شناسید. اما چگونه چرا نمی توانید؟

این کتاب افراد را به دو دسته تقسیم می کند. دسته اول را «ثروتمندان متوهم» می نامند و معمولاً پزشک، مهندس و درآمدشان خوب است، اما به شدت درگیر تجملات هستند و چون تقدیم بدن زیاد دارند، دائماً پول زیادی خرج می کنند.

دسته دوم “ابر پولدارها” نام دارند که با 10/1 ثروت خود زندگی می کنند و اصلا شبیه افراد ثروتمندی که در فیلم دیدید نیستند. اما سوال اصلی این است که آنها چگونه ثروتمند شدند؟ راز موفقیت آنها چیست؟ آنها با پول خود چه می کنند؟ اگر می خواهید به همه این سوالات پاسخ دهید، کتاب بی نظیر میلیونر همسایه یا محله میلیونر را از دست ندهید.

برد (پیروزی)

ما همیشه می خواهیم برنده شویم. اما برای اینکه بدانیم چگونه می‌توانیم برنده شویم، ابتدا باید بدانیم چگونه ببازیم. چون معمولاً بیشتر از برنده شدن می باختیم. همه می گویند وقتی شکست می خورید باید سریع اسپری کنید، دوباره روی پای خود بایستید و ادامه دهید، اما تیم گروور نویسنده این کتاب با چنین شرایطی مخالف است.

گروور می‌گوید: «بعد از اینکه شکست خوردید یا زمین خوردید، یک دقیقه در آنجا بمانید و به این فکر کنید که چرا باختید و چه چیزی باعث سقوط شما شد. زیرا اگر به آن لحظه برگردید، بارها و بارها به همان شیوه بازی خواهید کرد. برنده شدن یک کتاب عالی است که به شما می آموزد چگونه برنده شوید و چگونه به هدف خود برسید.

انگیزه دادن (بریدن)

همه ما در زندگی برای انجام کارها و رسیدن به اهدافمان به انگیزه نیاز داریم. هرکسی تعریفی از انگیزه دارد، اما دانیل پینک در Motivation به طور متفاوتی به آن نگاه می کند و به ما می گوید که انگیزه همیشه دلایل بیرونی ندارد و به نوعی در مورد نوع جدیدی از انگیزه فراتر از پول و شغل صحبت می کند.

اگر می خواهید با مفهوم جدیدی از انگیزه آشنا شوید و از آن در زندگی خود استفاده کنید، این کتاب و محتوای عالی آن می تواند به شما کمک زیادی کند.

دنیل پینک نویسنده موفق آمریکایی است که کتاب های زیادی در زمینه مدیریت و تجارت نوشته است. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب های تسبیح جهان، Motivation می تواند به شما انگیزه بیشتری به معنای واقعی کلمه بدهد. ضمنا این کتاب جایزه بهترین کتاب سال 2013 رو هم گرفت من هنوز دستی ندیدم.

کلمه مشخص شما (یک کلمه شما)

در 13 می 1943، دقیقاً سه روز پس از حمله نازی ها به فرانسه، وینستون چرچیل قرار بود مردم بریتانیا را امیدوار کند و آنها را به مقاومت و پیروزی در اوج ناامیدی تشویق کند.

چرچیل تمام حرف ها و پیام هایش را در یک کلمه خلاصه کرد. کلمه می تواند بریتانیا را در یک جنگ طولانی با نازی ها نگه دارد. کلمه ای که باعث می شود مردم حاضر شوند جان خود را برای آن به خطر بیندازند. چرچیل در سخنرانی خود گفت: “شما از من پرسیدید که هدف ما چیست.” هدف ما چیزی جز پیروزی نیست! به هر قیمت ممکن برنده شوید، به هر شکل و به هر قیمتی برنده شوید.

چرچیل گفت که بعد از جنگ همیشه می‌توانیم به مسائل بزرگ به سادگی نگاه کنیم و بسیاری از آنها را در یک کلمه ساده بیان کنیم. این کتاب به شما کمک می کند تا مهمترین ارزش زندگی خود را بیابید و بدانید واقعا برای چه چیزی تلاش می کنید. این کتاب برای زندگی شخصی شما مفید خواهد بود و همچنین به شما کمک می کند نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشید و آن را متحول کنید.

سختی (استقامت)

در این کتاب دو معادله ساده را از آنجلا داکورث، نویسنده و روانشناس بزرگ آمریکایی خواهید آموخت که زندگی شما را زیر و رو می کند. به همه کسانی که در زندگی احساس می کنند باهوش نیستند و نمی توانند به اهداف خود برسند، یک کتاب سخت توصیه می شود.

آنجلا در داستان زندگی خود از خود به عنوان “نه نابغه” یاد می کند و می گوید که پدرش مدام این را به او گفته است. اما این کلمه هیچ تاثیری در کار آنجلا نداشت و با تلاش او توانست فردی موثر و موفق در کارش شود. حاصل تلاش او همین کتاب «لجاجت» بود که در سال 2006 به عنوان بهترین کتاب تجاری در زمینه روانشناسی شناخته شد. پیشنهاد می کنیم این کتاب را که بمب انگیزه و امید است از دست ندهید.

خوب؛ امیدواریم از این مقدمه و کتاب های ارائه شده برای بیان کارتونی لذت ببرید. راستی، هم اکنون می توانید خلاصه صوتی هر 5 کتاب را به همراه 362 کتاب دیگر از سایت 365book دریافت کنید. این سایت کار بسیار ارزشمندی انجام داده و مجموعه ای از پرفروش ترین های دنیا را گردآوری و خلاصه کرده و به صورت پادکست ارائه کرده است. خبر خوب این است که اکنون می توانید 4 کتاب او را به صورت رایگان گوش دهید. پس برای چی منتظری؟ خلاصه صوتی 365 کتاب از پرفروش ترین های دنیا در انتظار شماست.

هشدار این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید