تصویر روز ناسا: زندگی پس از مرگ کهکشان NGC 1316


امروزه بررسی کهکشان هایی مانند ناسا به موضوعی پیچیده و زمان بر تبدیل می شود و حتی ستاره شناسان نیز گاهی به عنوان محققین کیهانی شناخته می شوند. تا به امروز، بررسی هایی در مورد تصویر روز وجود دارد، i.e. NGC 1316 آنها نشان دادند که این جرم یک کهکشان بیضوی بسیار بزرگ است که نزدیک به صد میلیون سال کهکشان همسایه خود، NGC 1317 را اشغال کرده است.

در مرکز کهکشان، هنوز هم می‌توانید رگه‌هایی از غبار تاریک را در مرکز NGC 1316 مشاهده کنید، بازمانده‌ای از زمانی که این جرم هنوز یک جرم بود. کهکشان مارپیچی بود. همه ستارگان این کهکشان پس از برخورد هاله ای از پیچش ها در اطراف آن تشکیل دادند.

عجایب NGC 1316

اگرچه ستاره شناسان تقریباً تمام ویژگی های فیزیکی کهکشان را تاکنون می دانند، اما این سوال بی پاسخ مانده است. در کهکشان NGC 1316 گروه های ستاره های فوتبال این نوری است که به طور طبیعی وجود دارد و در تصویر به صورت نقاط ریز نور دیده می شود.

کهکشان‌های بیضوی معمولاً شامل خوشه‌های ستاره‌ای کروی درخشان‌تر هستند که هنگام برخورد دو کهکشان تشکیل می‌شوند. ولی نور کم این خوشه ها نشان می دهد که آنها طولانی تر از دوره برخورد NGC 1316 و NGC 1317 هستند و قبل از برخورد ایجاد شده اند.

یک واقعیت جالب دیگر در مورد NGC 1316 این است که لب های گازدار بزرگ آنها در طول موج های رادیویی می درخشند.

دیدگاهتان را بنویسید