کاهش برخی محدودیت‌های آمریکا علیه کوبا


به گزارش خبرگزاري فارس، دولت آمريكا به رهبري جو بايدن صبح سه‌شنبه سلسله اقداماتي را براي بازنگري در سياست‌هاي واشنگتن در قبال كوبا اعلام كرد.

این بررسی‌ها شامل کاهش برخی محدودیت‌های اعمال شده توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در نقل و انتقالات خانواده، سفر به کوبا و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های ویزای کوبا است.

به گزارش رویترز، این اقدامات که پس از بررسی طولانی مدت دولت بایدن در مورد کوبا انجام می شود، مهم ترین تغییرات در رویکرد واشنگتن در قبال هاوانا از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021 است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدامات برای افزایش حمایت از مردم کوبا و فراهم کردن ابزارهای اضافی برای دولت کوبا برای زندگی عاری از آزار و اذیت و جستجوی فرصت های اقتصادی بیشتر است.

در این بیانیه آمده است که سقف انتقال خانواده را که قبلاً به 1000 دلار در سه ماهه کاهش یافته بود، افزایش می‌دهد و به افراد غیرخانوادگی امکان ارسال کمک‌های مالی را می‌دهد.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ روند صدور ویزا برای کوبایی‌ها را کند کرده، حواله‌های ارسالی را محدود کرده، پروازها به کوبا را کاهش داده، و موانعی را برای شهروندان آمریکایی که به دنبال سفر به کوبا برای هر هدفی غیر از ملاقات خانوادگی هستند، افزایش داده است.

دولت بایدن در بیانیه ای اعلام کرد: ما همچنان از دولت کوبا می خواهیم که زندانیان سیاسی را فورا آزاد کند، به آزادی های اساسی مردم کوبا احترام بگذارد و به مردم اجازه دهد آینده خود را تعیین کنند.

پیشتر، میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا گفته بود که دولت بایدن “اقدامات قهری اتخاذ شده توسط دولت دونالد ترامپ را حفظ کرده است.” (جزئیات بیشتر)

آخر حرف / خ




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید