چاکری: شفافیت قوای سه گانه به مرحله اولیه خود رسیده است



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفافیت در جلسات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از خواسته های نمایندگان در جریان بررسی طرح شفافیت سه قوه بود که تکمیل نشد. . .

اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی طرح شفافیت در اختیارات، سه دستگاه و سایر نهادها قسمت اصلی آن بند شفافیت آرای نمایندگان مجلس، سایر شوراها و مراکز تصمیم گیری بررسی و در نهایت تصویب شد.

وی گفت: ماده سوم این طرح که یکی از مهم ترین مواد اساسی این طرح در حوزه شفافیت بود، بررسی و تصویب شد. این مقاله در مورد شفافیت قوای سه گانه بود که خوشبختانه با دو سوم آرای نمایندگان به این خواسته مردم رسید. بر اساس مصوبه امروز مجلس، موضوعات این قانون شامل مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل 112 قانون اساسی در موارد اختلاف بین مجمع نمایندگان و شورای نگهبان)، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی است. . هیأت وزیران و دهیاری‌ها و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروحات خود را اعم از دادگاه و دستگاه‌های تابعه و آراء اعضا به نفع اسامی موافقان، مخالفان و مشمولان ارائه نمایند. که رای ممتنع دادند و ظرف یک ماه در رای گیری پایگاه داده شرکت نکردند. انتشار اطلاعات آنها با امکان خواندن در رایانه، مگر در مواردی که اساسنامه و قوانین هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، برگزاری جلسه غیرعلنی یا رای مخفی را پیش بینی کرده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات خوبی که در جریان بررسی طرح مطرح شد شفافیت دستور کار و رای هیات رئیسه مجلس است. او با این پیشنهاد موافقت کرد اما به دلیل نیاز به دو سوم آرای نمایندگان رای نیاورد. خواسته کلی مجلس نمایندگان شفافیت در جلسات ریاست جمهوری بود که متاسفانه با اکثریت دو سوم رای نیاورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید