سومین جشنواره ملی مهدیه در ایستگاه پایانی



ایسنا/ قم دبیر سومین جشنواره ملی مهدیه جهاد دانشگاهی استان قم از برگزاری اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدیه در روز دوشنبه دوم خرداد ماه خبر داد.

نماینده فرهنگی جهاددانشگاهی قم علی حسینی گفت: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر و جوایز با حضور مهمانان ارزنده در سطح ملی و منطقه ای اهدا می شود.

وی گفت: محور اصلی سومین جشنواره ملی مهدویت، گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر معاونت موعود با نگاه علمی و تلاش برای ایجاد موج تبلیغاتی و ارتقای معرفت مهدویت و فرهنگ انتظار در فرهنگستان بود. . جامعه در قالب طرح ملی.

دبیر سومین مهدویت کشوری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اعتقاد به مهدویت آثار و نتایج متفاوتی در جامعه به صورت فردی و جمعی دارد که امید به آینده روشن و زندگی هدفمند از مهمترین آنها است. شناخت مهدویت و لزوم پاسداری از این رکن ایمان و برجسته ساختن نقش فرهنگی و هنری این حوزه در جامعه به اشکال مختلف، باید در قالب های هنری و ادبی در اماکن مذهبی، علمی و عمومی ظاهر شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره مهدیه را موج جدیدی دانست که به طور کامل توسط نهادهای علمی، سمینارها و فعالان جدی در حوزه مهدیه هدایت می شود و گفت: جهان اسلام و کانون مهدیه در کنار نهادهای دانشگاهی. مانند میزبانی دانشگاه جهاد، وزارت علوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و نهادهایی مانند بنیاد نخبگان و باغ علم و فناوری که امسال وارد جشنواره شد، جشنواره ای فرهنگی و هنری است. ادبیات اندیشه و خلاقیتی است که به بهتر اندیشیدن در عرصه مهدویت و توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه کمک می کند.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدیه با بیان اینکه در مجموع 2 هزار و 551 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدیه ارسال شده است، گفت: این آثار نیز در قالب محتوای چند رسانه ای و دیجیتال در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه های جنبی در این مراسم گفت: اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای پنج نفر، اهدای کوپن تخفیف برای پنج نفر برای شرکت در دوره های جهاد دانشگاهی و قرائت شعری از سید احمد علوی. برنامه های مهم برای این Gala است.

نماینده فرهنگی جهاد دانشگاهی در استانداری قم گفت: اختتامیه سومین جشنواره سراسری مهدیه (عج) ساعت 10:30 صبح در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید