استان ها میزبان رویداد مهمی هستند/برنامه ای برای چند نکته مهم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



و به گزارش خبرگزاری محراب به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئيس جمهور سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر یک روزه خود به همدان با استاندار دیدار کرد.

در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گزارشی از زیرساخت ها، برنامه های هنری و سینمایی استانداری ارائه کرد.

بعد از جلسه رئيس جمهور سازمان امور سینمایی و صدای من البصری خطاب به استاندار همدان آمادگی خود را برای برنامه ریزی و توسعه زیرساخت های سینما در استان اعلام کرد و گفت: در زمینه مشارکت استان در پروژه های عمرانی و اجرایی، اداره امور سینمایی نیز همکاری خواهد داشت. در پردازش و نوسازی.”

محمد خزاعی با بیان اینکه در نشستی با هنرمندان و فعالان سینمایی موضوع میزبانی همدان از جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مطرح شد، تصریح کرد: استان های کرمان، اصفهان و همدان بر اساس مصوبه جشنواره متقاضی حضور در جشنواره هستند. مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در این امر تصمیم گیری می شود.

وی از برپایی «شب سینماگر در استانداری های مختلف کشور» خبر داد و گفت: در شب سینماگر می توان همه سینماگران و هنرمندان را با احترام و تکریم گرد هم آورد و در مراسم تجلیل از فعالان این عرصه در استان همدان «آیا شب فیلم همدان» برگزار می شود.

وی ضمن تاکید بر تقویت تولیدات سینمایی، کوتاه و مستند در موضوعات مختلف به ویژه مفاخر و ایثارگران گفت: بخش بزرگی از منابع سازمان سینمایی در بخش های تولید در این دوره به استانداری ها و شهرستان ها اختصاص دارد و امیدواریم با کمک مراکز و منابع منطقه ای برای تولید آثار ارزشمند.

الخزاعی با بیان اینکه رویکرد عدالت خواهی عنوان فعالیت های ما در دوره جدید است، اضافه کرد: ما در کنار سینماگران استان ها و شهرستان ها هستیم و به خلاقیت، شجاعت و نوآوری فیلمسازان جوان و استعدادهای جدید اعتقاد داریم. انسداد فضای فعلی سینما شکسته شده است.» قطار سینما را بهتر می توان در مسیر توسعه قرار داد. رشد و ارتقای فرهنگ ملی و دینی.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به توانمندی خوب نیروی انسانی و غنای آموزش سینمایی در استان همدان خاطرنشان کرد: با کمک استاندار محترم و مسئولان استانی به نتایج عملیاتی و عملیاتی مصوب و مشخص شده خواهیم رسید.

تمرکز ولیعهد همدان بر آماده سازی توانمندی های استانداری ها در حوزه سینماست

در تکمیل این نشست علیرضا قاسمی استاندار همدان گفت: در حوزه هنر و سینما باید بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم و بهترین گزینه فعال شدن بخش خصوصی در این حوزه است. ظرفیت دفاتر انجمن سینمای جوانان باید بازسازی، تکمیل و تجهیز شود، برای این منظور اعتباری در شهرستان در نظر گرفته می شود.

تایید شده برای این همدان در زمینه برپایی برنامه های کودک و نوجوان پیشگام است و خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را در همدان داریم و اگر جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در شهر همدان برگزار شود. ; این دو جشنواره مکمل یکدیگر هستند.

ولی همدان افزود: صحبت هایی که در حوزه سینما درباره مشاهیر و شهدا مطرح شد به درستی مورد توجه قرار نگرفت. گفت همه شهدا جوجو معروف هستند و در این میان چند شهید مثل سردار سلیمانی و سردار شهید همدانی منشأ کار هستند. هنر سینما باید در خدمت ارائه این اسطوره ها و قهرمانان ملی ما باشد. از جانب سینمای دیگر دفاع مقدس باید تقویت شود و ما در استان آمادگی داریم در صورت لزوم همکاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید