اولین گلخانه زیر آبی جهان با بیش از 100 نوع میوه و سبزی + فیلم و عکس


«باغ نموبا شش گنبد بزرگ و شفاف، اولین گلخانه زیر آبی جهان با بیش از 100 میوه و سبزیجات، در منطقه لیگوریا ایتالیا واقع شده.

ویژگی های محیط مانند پایداری دما و جذب سیر کردن کنترل آفات را برای کشاورزان فراهم می کند و در نتیجه شرایط خوبی را برای کشت فراهم می کند. باغ های رویایی زیر آب می تواند آینده باشد کشاورزی گفته می شود به سال 2050 چنین رویکردی به کشاورزی را می توان یکی از گزینه های خوب دانست.

استفاده از اعماق اقیانوس برای کشاورزی ایده جالبی است، مانند باغبانی باغ نمو می تواند نتایج خوبی برای آینده کره زمین داشته باشد و هم از نظر عوامل محیطی و هم از نظر اقتصادی و مورفولوژیکی برای کشت گیاه مناسب است.

گلخانه های زیر آب در سال 2050

طبق آگهی سازمان ملل، یک جهان تا سال 2050 این کشور در یک آب و هوای ناپایدار قرار دارد و تغذیه 9.3 میلیارد نفر از مردم جهان باید مورد توجه قرار گیرد. شاید بتوان از اعماق دریا به عنوان محیطی مناسب برای تامین بخشی از نیازهای غذایی انسان استفاده کرد.

حالا تمام شد 100 نوع در این گلخانه سبزیجات و میوه های زیادی از جمله لوبیا و توت فرنگی کشت می شود. میوه ها و سبزیجات در داخل توپ های شفاف رشد می کنند. محققان می گویند گیاهانی که به این روش در باغ رشد می کنند، غنی تر از گیاهانی هستند که به روش سنتی رشد می کنند.

برای رشد گیاهان زمینه های شفاف هوا تقریباً همینطور مورد نیاز است 20000 لیتر هوا بر روی یک آب سطحی در هر گنبد ذخیره می شود. نور خورشید از آب عبور می کند تا به هوای داخل خانه برسد و آن را گرم کند.

زمانی که در زمستان نور طبیعی کمتری وجود دارد، از چراغ های LED سیمی به عنوان منبع نور اضافی استفاده می شود. دمای آب در داخل و خارج گنبدهای شیشه ای در روز و شب ثابت نگه داشته می شود و تبخیر آب داخل گنبد آب شیرین مورد نیاز گیاهان را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید