ایسر پروژکتورهای قابل حملی را برای پخش محتوای سه بعدی بدون نیاز به عینک ارائه می دهد


صفحه نمایش هایی که به درستی نظارت می شوند، تجربه کاربری شما را بهبود می بخشند. اما SpatialLabs View و SpatialLabs View Pro، دو مانیتور قابل حمل 4K که امروزه معرفی شده اند، ترفند جالبی دارند. آنها می توانند محتوا را طوری نمایش دهند که گویی در حال ترک صفحه هستند. با استفاده از SpatialLabs، راه حل سخت افزاری اختصاصی ایسر، این مانیتورها می توانند محتوای دو بعدی مانند بازی های پشتیبانی شده، تصاویر CAD و گرافیک را به نسخه سه بعدی استریوسکوپی تبدیل کنند.

Arestechnica می نویسد که SpatialLabs، که توسط Adobe و Autodesk نیز تایید شده است، از یک لنز اپتیکال تخصصی، دو دوربین ردیابی چشم و هوش مصنوعی استفاده می کند تا محتوای دو بعدی را بدون عینک یا هدفون دیگر به صورت سه بعدی جلوه دهد. SpatialLabs چگونه کار می کند به این ترتیب که با ایجاد مجموعه ای از تصاویر برای هر چشم و توزیع آنها از طریق یک لنز نوری، تصاویر را به کاربر ارائه می دهد.

صفحه نمایش قابل حمل SpatialLabs

ایده ایسر این است که افرادی مانند طراحان CAD، انیماتورها و توسعه دهندگان سه بعدی می توانند به سرعت ببینند که طراحی سه بعدی آنها چگونه خواهد بود. محیط سه بعدی استریوسکوپی نیازی به رندر زمان بر ندارد. بنابراین می تواند روش مفیدتر و جامع تری برای توضیح کار ارائه دهد.

ایسر SpatialLabs را با لپ تاپ ConceptD 7 SpatialLabs Edition خود در ماه اکتبر معرفی کرد و اکنون آن را به نمایشگرهای قابل حمل 15.6 اینچی معرفی کرده است. همچنین امروز یک لپ تاپ گیمینگ با این فناوری ارائه شد.

SpatialLabs View Monitor که برای استفاده شخصی طراحی شده است، از بازی های پشتیبانی شده توسط پلتفرم جدید SpatialLabs TrueGame پشتیبانی می کند. استریوسکوپی سه بعدی را ارائه می دهد.

ایسر در بیانیه ای اعلام کرد:

این امکان پذیر است زیرا بازی ها عمدتاً با ویژگی های سه بعدی ساخته می شوند و توسعه دهندگان اطلاعات عمیقی را در هر صحنه و شیئی که ایجاد می کنند تعبیه می کنند. SpatialLabs از اطلاعات موجود برای ارائه بازی ها در تصویر سه بعدی استفاده می کند.

ایسر بازی TrueGame را معرفی کرد این بیش از 50 بازی را پشتیبانی می کند که می توانید برخی از آنها را در زیر مشاهده کنید:

  • بیوشاک بی نهایت
  • سرزمین های مرزی 2
  • Forza Horizon 4
  • Forza Horizon 5
  • خدای جنگ
  • No Man’s Sky
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • سرزمین عجایب کوچک تینا

یکی از نمایندگان شرکت ادعا می کند که هر ماه بازی های بیشتری اضافه می شود. SpatialLabs View صفحه‌نمایش با تراکم پیکسلی شگفت‌انگیز (282.4 پیکسل در هر اینچ)، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و حداکثر زمان پاسخگویی 30 میلی‌ثانیه است. SpatialLabs همچنین توانایی ایجاد یک تصویر استریو سه بعدی شبیه سازی شده برای تصاویر و ویدئوهای دو بعدی، از جمله ویدئوهای یوتیوب آنلاین را دارد.

نمای ثانویه سه بعدی برای سازندگان

SpatialLabs View Pro مشابه لپ تاپ ConceptD 7 SpatialLabs Edition است. زیرا متخصصان خلاق را هدف قرار می دهد. ایسر گفت مانیتور قابل حمل آن در تمام فرمت های اصلی فایل از جمله OBJ، FBX، STEP، STL، COLLADA، IGES، glTF، 3DS، BLEND، PLY، DAE و IGS عرضه می شود. و Datasmith از نرم افزارهای طراحی سه بعدی مانند Cinema 4D و Solidworks پشتیبانی می کند و اجازه استفاده از آنها را می دهد.

این مانیتور با SpatialLabs Model Viewer نیز کار می کند. این گزینه به شما امکان می دهد تصاویر، مدل ها و انیمیشن ها را از برنامه های سه بعدی وارد کنید و آنها را به صورت سه بعدی استریوسکوپی نمایش دهید. همچنین اگر از Autodesk Maya یا با Blender، می توانید فایل دو بعدی خود را در یک صفحه معمولی ویرایش کنید و تغییرات سه بعدی استریوسکوپی را روی یک صفحه قابل حمل مشاهده کنید.

ایسر معتقد است که مانیتورهای SpatialLabs View Pro و توانایی آنها در پخش تصاویر سه بعدی می تواند توجه مشتریان را به محصولات موجود در فروشگاه جلب کند.

مفهوم استفاده از SpatialLabs View Pro در فروشگاه

وقتی از ویژگی سه بعدی این مانیتورها استفاده نمی کنید، فقط پنل های معمولی 4K IPS هستند. این محصولات حداکثر روشنایی 323 نیت مناسب برای نمایشگرهای قابل حمل، پوشش 100 درصدی فضای رنگی Adobe RGB و نسبت کنتراست 1200:1 را ارائه می دهند.

مانیتورهای قابل حمل ایسر تغییر حالت می دهند

هنگامی که ایسر پاییز گذشته SpatialLabs را معرفی کرد، یک ویژگی جالب برنامه خاص خود را داشت. البته هنوز هم همینطور است. با این حال، ناظران جدید ممکن است آن را تغییر دهند.

SpatialLabs نمای عقب صفحه قابل حمل را نمایش می دهد

اولین مورد این است که باید بسیار ارزان تر از لپ تاپ SpatialLabs باشد. ایسر قیمت دقیق مانیتورهای خود را مشخص نکرد. اما کامپیوترهای او در خارج از ایالات متحده به قیمت 3500 ین یا 10000 ین (حدود 4366 دلار یا 4216 دلار) به فروش می رسد. همچنین مانیتورهای قابل حمل گزینه های مناسب تری برای دستیابی به مشاهده سه بعدی استریوسکوپی نسبت به کامپیوترها هستند.

مقالات مرتبط:

Acer به AresTechnica گفت که CPU ها و GPU های زیر را برای SpaitalLabs توصیه می کند:

  • دسکتاپ: اینتل Core i7 یا قوی تر/ RTX 2080 یا قوی تر
  • لپ تاپ: اینتل Core i7 یا قوی تر/ RTX 3070 TI یا قوی تر

باید دید که آیا SpatialLabs می‌تواند بازی‌هایی را به نمایش بگذارد که ظاهر خوبی دارند و بازیکن را حالت تهوع نمی‌آورند. البته، یک واقعیت وجود دارد که نمی‌توان آن را فراموش کرد: گیمرهای حرفه‌ای مطمئنا مانیتورهایی با نرخ تازه‌سازی بالاتر را ترجیح می‌دهند، و تصور اینکه بسیاری از گیمرهای معمولی از محصول جدید ایسر نمای کلیشه‌ای سه بعدی داشته باشند، دشوار است.

این تابستان SpatialLabs View قیمت آن حدود 1100 دلار خواهد بود که از اکثر مانیتورهای بازی (اندازه دسکتاپ) گران تر است و این می تواند منجر به فروش کمتر در مقایسه با رقبا شود. در نهایت باید بگوییم که ایسر هنوز قیمت یا تاریخ عرضه را دارد SpatialLabs View Pro مشترک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید