30 درصد جمعیت ایران تا سال 1425 سالمند خواهند بود


علی محمد قدیری عصر چهارشنبه در نشست علمی کاربردی نمایندگان پیشگیری از مراقبت، خدمت به مردم جامعه به ویژه محروم ترین افراد را از بهترین و عالی ترین عبادات دانست و افزود: اگر تعریف درستی از خود داشته باشیم. یقیناً این مسئولیت سنگین را بر دوش خواهیم داشت که پیروز شویم و به محرومان و یتیمان توفیق الهی خدمت کنیم که با دمیده شدن روح الهی در کالبد انسان میسر می شود.

الغدیری سازمان بهزیستی را برآمده از انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در حال حاضر تحول در سازمان لازمه حیات سازمانی است و در این راستا باید از توانمندی های مردم استفاده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به سیاست های کلی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارگروهی در ستاد سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد که بستر لازم برای اجرای این دستورات ایجاد شد تا بخش های مربوطه سازمان را می توان ردیابی و رهگیری کرد.

وی با توصیف سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی امدادی و حمایتی، افزود: مدیران سازمان باید به ایجاد یک سیستم مؤثر، مستحکم، عدالت محور و آبرومند توجه ویژه داشته باشند، زیرا با وجود ارائه خدمات، در صورت شأن و منزلت مشتری رعایت نمی شود، ما باید خدمات ارائه دهیم.» بازنگری کنیم.

الغدیری با بیان اینکه تحول سازمان بهزیستی آغاز شده است، اضافه کرد: بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری افزایش یافته و برای اولین بار ردیف اعتباری برای اورژانس اجتماعی بالغ بر 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور دموکراسی، شفافیت خدمات، هوشمندی و توانمندسازی را از ارکان اصلی سازمان دانست و گفت: پیوند مؤثری بین بهزیستی و آحاد جامعه است.

وی غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره ژنتیک، آگاهی بخشی و پایش افراد دارای معلولیت را چهار برنامه اصلی سازمان در حوزه پیشگیری عنوان کرد و افزود: پیشگیری از معلولیت گامی اساسی است.

قدیری ادامه داد: باید از توان جامعه به ویژه اساتید و دانشجویان برای آگاه سازی آحاد جامعه در زمینه معاینه بینایی و شنوایی و مشاوره ژنتیک بهره برد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش از طریق فضای مجازی در عصر حاضر امری اجتناب ناپذیر است، گفت: باید از توانمندی های فضای مجازی در برنامه های اطلاع رسانی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بر فرهنگ سازی در حوزه تولید مثل تاکید کرد و افزود: اگر در این زمینه فرهنگ سازی نشود تا سال 1425 30 درصد جمعیت جامعه ایران را سالمندان تشکیل می دهند، بنابراین باید به این موضوع توجه جدی شود.

دیدگاهتان را بنویسید