ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز جمعه این هفته (30 اردیبهشت 1401) با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرها و شهرستان های مختلف استانداری اردبیل اقامه شد.

تخریب معادن خلخال ضربه ای به توسعه شهر است

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال در نماز جمعه این هفته گفت: تخریب معادن خلخال به توسعه اقتصادی، محیط زیست و طبیعت شهر آسیب می زند و اداره کل صمت باید بسیار حساس باشد. خلخال.

وی با اشاره به انتقال بی حد و حصر مواد از معادن شهرستان خلخال ادامه داد: متاسفانه انتقال معادن بدون اطلاع اداره صمت شهرستان و بی توجهی به مصوبه شورای تامین شهرستان خلخال توسط اداره صمت استان خسارات جبران ناپذیری دارد. به توسعه اقتصادی و زیستی محیط زیست شهرستان خلخال ضربه خواهد زد.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با تبریک هفته جمعیت گفت: پدیده سالمندی معضل بزرگ جامعه است و مسئولان ذیربط باید برای افزایش جمعیت و جوانی جمعیت چاره ای بیندیشند.

وی با تبریک روز اهدای عضو گفت: اهدای عضو به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است و مردم خلخال می توانند با پیروی از این فرهنگ مهربانانه جان بیماران را نجات دهند.

حجت الاسلام اسدی استاندار اردبیل و استاندار اردبیل ایجاد فرصت شغلی برای مردم خلخال، برخورد با مسئولان ضعیف و نالایق، بسیج ناتوانان و اتخاذ تدابیر لازم برای ورود نیروهای توانمند و شاغل را خواستار شدند. برای خدمت به مردم

امام جمعه خلخال با اشاره به بلاتکلیفی ساکنان منطقه بین روستای خوجین و خلخال گفت: اداره کل راهداری و شهرداری و شرکت مسکن و دفتر خاطرات باید برای رفع مشکل تلاش کنند. از این ساکنان

مسئولان باید با گران فروشی مقابله کنند

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه پارس آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان باید در زمینه پیشگیری از بدحجابی اقداماتی انجام دهند و در مقابل گسترش بدحجابی موضع گیری کنند. .

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی کنونی جامعه، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند ما را متقاعد کنند که نظام اسلامی نمی تواند وضعیت اقتصادی جامعه را بهبود بخشد، اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه حل اقتصادی باشیم. به مشکلات.”

امام جمعه پارس آباد با اشاره به برگزاری همایش 4 هزار روحانی در هفته اول خرداد ماه، تاکید کرد: روحانیت بیشترین شهدا را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی پایان رانت و فساد از سوی دولت است، گفت: مسئولان کشوری و محلی باید تلاش کنند تا به اقشار آسیب پذیر جامعه ضربه وارد نشود و در این راستا دادستان شهرستان برس آباد اعلام کرد. و اداره زندانهای دولت شهر انتظار برخورد سخت با احتکارکنندگان و فروشندگان را دارند.

حجت الاسلام باقری بنابی به سومین حماسه خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: رزمندگان در این عملیات بر فراز بیت المقدس به یاری خداوند غیبی شهر خرمشهر را آزاد کردند.

همایش 4000 شهید روحانی برگزار می شود

حجت الاسلام رضا باوکار امام جمعه شهرستان مشجانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به آیت الله فاطمیون از برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید روحانی انقلاب اسلامی در اول خرداد ماه خبر داد و گفت: از این تعداد است. 400 شهید قبل از انقلاب اسلامی و 3641 شهید دفاع مقدس، 111 شهید ترور، 38 شهید مدافع حرم، 48 شهید روحانی غیرایرانی و 93 شهید مفقودالاثر است.

وی افزود: کاهش قاچاق کالاهای اساسی با اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، تامین امنیت غذایی و کالاهای اساسی و توزیع عادلانه ثروت بین مردم از تبعات این قانون متجلی می شود.

امام جمعه مشجانشهر تصریح کرد: عده ای خود خوانده سعی کردند نان مردم را به برجام ببندند و با آمریکا مذاکره کنند غافل از اینکه در همسایگی کشور ما دولت هایی که به آمریکا روی آورده اند در باتلاق گیر کرده اند. .

باوکار به فرار خاطره باشکوه حماسه پرشکوه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: رزمندگان در عملیات بیت المقدس با وجود کمبود امکانات نظامی و لجستیکی بیش از 5000 کیلومتر از خاک ایران را آزاد کردند. از دشمن بعثی

کاهش قاچاق کالاهای اساسی یکی از مزایای توزیع عادلانه یارانه ها است.

حجت الاسلام حسن صفری امام جمعه رود در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم امام زاده سید ابراهیم خراسانی (علیه السلام) برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر اوج عملیات بیت المقدس در 1982، که یک چیز بزرگ است. درس عبرتی برای همه ما بود و دلیل پیروزی رزمندگان اسلام در این مسیر، روحیه توکل و ایمان به خدا و صلابت آنان بود.

وی به طرح توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد و افزود: کاهش قاچاق کالاهای اساسی، تامین امنیت غذایی، پایان دادن به وابستگی مردم به دلار و تفاوت نرخ ارز، تامین تولید داخلی و توزیع عادلانه ثروت از جمله مواردی است که مزایای انتقال دموکراتیک و توزیع عادلانه یارانه ها.”

امام لارود روز جمعه با اشاره به روز ملی جمعیت، جنگ جمعیتی را خطرناک ترین جنگ توصیف کرد و گفت: جمعیت جوان یکی از سرمایه های مفید برای کشور است، اما امروز شاهد کاهش ازدواج و افزایش ازدواج هستیم. طلاق در کشور

وی ادامه داد: استان اردبیل از نظر شاخص ازدواج و طلاق نسبت به میانگین تحولات کشور در شرایط نامناسبی قرار دارد و باید با اقدامات فرهنگی از این گونه آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

هدف دشمنان تضعیف کارآمدی نظام است

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه مدینه منوره در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوا، تبیین فضیلت نماز جمعه و درخواست از بزرگان و نخبگان منطقه با رفتار و فرهنگ دینی خود، متفاوت بودن را خواستار شد. بخش ها مردم به ویژه جوانان و نوجوانان این فریضه مهم الهی را در روز جمعه فرا می خوانند.

وی با تشریح ابعاد و زوایای پروژه نفوذ راهبردی دشمن که آخرین سلاح دشمن در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این پروژه که بسیار وسیعتر و بزرگتر از جنگهای گذشته و سرکوبگرانه است. تحریم و دشمن و امپراتوری رسانه ای ظهور کرده و هدفش جز تغییر جایگاه آحاد جامعه و دگرگونی و تغییر ارکان نظام از درون نیست و با این فعالیت های خرابکارانه و ناجوانمردانه درصدد این است. کارایی سیستم را تضعیف می کند.

امام جمعه بلسفار گفت: مرکز ثقل تمام فعالیت های شبانه روزی دشمن که به طور خاص آنها را هدف قرار می دهد، ولایت فقیه، ساختار نظام و کارکرد نظام است.

وی با اشاره به سفر یکی از معاونان دولت سیزدهم به منطقه مغان و تشکر از حضور وی در منطقه، خواستار توسعه متوازن و رفع مشکلات تامین آب کشاورزی برای کشت دوم دهقان شد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به 30 اردیبهشت و روز جمعیت گفت: در شرایط بحرانی جمعیتی به سر می بریم و در سال های آینده پیری جمعیت تاثیر خود را نشان خواهد داد و از مردم و مسئولان می خواهیم زمینه را برای بچه دار شدن در این منطقه فراهم کنند. تشویق و حمایت آنها.”

سیاست های اقتصادی دولت باید برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: 4000 شهید روحانی طلایه دار و پرچمدار مدرسه شهدا و ایثارگران و شهدای روحانی هستند. بیش از سایر شهدای این شهرستان هستند. اصطلاحات قشر

وی با اشاره به اینکه اقدامات اقتصادی اخیر دولت نیاز به شفاف سازی دارد، افزود: ممکن است در بین مردم این نگرانی وجود داشته باشد که کارشناسان اقتصادی دولت برای تنویر افکار عمومی اقداماتی انجام دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: دشمنان با تکیه بر برخی مسائل به دنبال ایجاد رعب و وحشت در ایران هستند و این موضوع را با یکدیگر دنبال می کنند تا چهره ایران را تخریب کنند و از سوی دیگر با روشنگری ناکافی در جامعه نسبت به سیاست های اقتصادی دولت استفاده می کنند. مردم هم حق دارند، در ناامیدی، با وجود در معرض دید دشمنان به روی مردم ما، استکبار جهانی دیگر رنگی برای مردم ایران نیست.

وی با اشاره به ضرورت حفظ عزت ایران اسلامی در روند مذاکرات گفت: اما دو پیشنهاد برای آن وجود دارد و شکی نیست که توان اقتصادی مردم و از سوی دیگر دشمنان افزایش خواهد یافت. اساس ایران در مذاکرات، مذاکره ای است که عزت و غرور ملی کشور را حفظ کند و ایران از موضع ضعیف در مذاکرات حضور نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با گرامیداشت روز اهدای عضو خاطرنشان کرد: 31 اردیبهشت روز اهدای عضو نامیده می شود و این مناسبت یکی از کاربردی ترین مسائلی است که جامعه با آن مواجه است. این فرهنگ باید نهادینه شود و اهالی فرهنگ برای گسترش آن تلاش کنند، زیرا نجات جان انسان هاست.

انتهای پیام/3463/


دیدگاهتان را بنویسید