با کاهش ارزش دلار، طلا آماده جهش بود



طلا در روز جمعه کاهش یافت، اما قیمت ها به سمت اولین صعود هفتگی خود از اواسط آوریل در حرکت بودند، زیرا دلار از بالاترین سطح دو سال اخیر سقوط کرد و نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی آمریکا باعث احیای تقاضای امن شد.

به گزارش ایسنا، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 8:40 صبح به وقت شرقی با 0.30 درصد کاهش به 1841 دلار و 20 سنت رسید و طلای آمریکا با 0.02 درصد کاهش به 1842 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه با افزایش فلزات گرانبها مانند نقره، پلاتین و پالادیوم به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید.

استفن اینزی، شریک مدیریت دارایی SBI، گفت: ترس از رکود اکنون جای خود را به ترس از رشد ایالات متحده داده است، که دومی به طلا کمک می کند.

از آنجایی که شمش سودآور نیست، ممکن است با افزایش نرخ بهره کوتاه مدت در ایالات متحده، برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، در مواقع بحران اقتصادی به عنوان سپرده ای مطمئن و ارزشمند در نظر گرفته می شود.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که فدرال رزرو تا پایان سال جاری نرخ بهره را بالاتر از حد انتظار یک ماه پیش افزایش خواهد داد و ریسک رکود را بالا نگه خواهد داشت.

اینس گفت: «هفته هیجان انگیزی بود. پس از کاهش به زیر 1800 دلار به دلیل بازدهی واقعی بالاتر، در را برای خریداران استراتژیک بلندمدت باز کرد تا در مواجهه با یک روند نزولی فنی قدم بردارند.»

به گزارش رویترز، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، با توجه به افزایش تقاضا، اعلام کرد دارایی های آن روز پنجشنبه پس از برخی زیان های اخیر، 0.66 درصد افزایش یافت و به 1056.18 تن رسید.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.3 درصد کاهش به 21.83 دلار در هر اونس رسید، اما این روند در این هفته به حدود 3.6 درصد کاهش یافته است.

پلاتین با 0.7 درصد کاهش به 955.50 دلار و پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 97.65 دلار رسید. هر دو به ترتیب برای افزایش هفتگی حدود 1.7 درصد و 2.8 درصد تعیین شده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید