سید حسن نصرالله: 15 می نه تنها تراژدی فلسطینیان، بلکه تراژدی تمام اعراب بود.



دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود با اشاره به هفتاد و چهارمین سالگرد این فاجعه گفت که تراژدی 15 مه تنها تراژدی فلسطین نیست، بلکه تراژدی همه اعراب است و این تراژدی است. رویدادی پر از مصیبت و خسارات بود. درد تموم نمیشه

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب الله لبنان شهید بدرالدین را یکی از نمادهای نسل مؤمن، انقلابی و مجاهد برشمرد و گفت: وی از هوش، شجاعت و سخنوری قوی برخوردار بود.
وی همچنین با اشاره به روز فاجعه فلسطین (سالروز تاسیس کشور اسرائیل) گفت: مردم فلسطین از عواقب تراژدی اشغال فلسطین در بیش از هفت دهه گذشته رنج می برند و منطقه نیز از عواقب آن رنج می برد. تبدیل به جنگ منطقه به دلیل اشغال فلسطین.
نصرالله با اشاره به حضور گسترده مردم در تظاهرات روز نکبت تاکید کرد: حضور مردم فلسطین در میادین مختلف پیامی قوی برای همه است که هیچکس منتظر آزادی نیست. دشمن می خواست در لبنان فاجعه ایجاد کند، همان طور که در فلسطین اتفاق افتاد.
به گزارش دانشمند، دبیرکل «حزب الله» لبنان گفت: فاجعه 15 مه تنها تراژدی فلسطین نیست، بلکه مصیبت همه اعراب است و این حادثه ای است که بلاها و دردهای آن پایانی ندارد.
وی افزود: برخی در جبهه ضد اشغالگری گفتند که باید استراتژی واحد عربی برای آزادسازی مناطق اشغالی تدوین شود. در نبرد خلدا با اشغالگران صهیونیست، رزمندگان امل، سوری ها، فلسطینی ها، نیروهای ملی و گروهی که بعدها حزب الله را تشکیل دادند، شرکت کردند. شهید مصطفی بدرالدین از جمله کسانی بود که در جنگ خلده شرکت کرد و در آن مجروح شد.

نصرالله افزود: پس از 74 سال اشغال فلسطین، فکر نمی‌کنم کسی باشد که برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی به رژیم‌های عربی وابسته باشد.

وی تاکید کرد: پیام مردم فلسطین به یاد این فاجعه این است که دیگر منتظر رژیم های عربی یا اتحادیه عرب و سازمان ملل نخواهند بود، بلکه ماموریت خود را با مقاومت مشخص خواهند کرد.

نصرالله توضیح داد: هیچکس نباید فکر کند که جهان عرب می تواند از لبنان حمایت کند. چون وقتی متحد و قدرتمند بودند نمی توانستند از فلسطین حمایت کنند. زمانی که جهان عرب متحد و منسجم بود، نتوانست از فلسطین حمایت کند و تا امروز نیز نتوانسته از فلسطین حمایت کند.

و دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: لبنان قبل از توافق طائف از موضع ضعف با دشمن صهیونیستی وارد مذاکره شد و توافقنامه 17 می را امضا کرد که در آن زمان به تصویب مجلس نمایندگان رسید، اما مقاومت 17 می با دشمن صهیونیستی قرارداد امضا کرد.

نصرالله گفت: گروهی که قرارداد 17 ماهه را امضا کرد، همان گروهی است که امروز حاکمیت لبنان و روابط آن با جهان عرب را مطرح می کند.

وی با بیان اینکه حزب الله و شهید بدرالدین نقش مهمی در تامین امنیت لبنان و کشف شبکه های جاسوسی اسرائیل داشتند، گفت: شهید بدرالدین از مقامات نظامی در جنگ آوریل 1996 علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نسل سید ذوالفقار و عماد مغنیه و نسل های بعد از آن از لبنان حمایت کردند و این آخرین مرحله از زندگی شهید مصطفی بدرالدین در سوریه و در برابر جنگ جهانی بود. این کشور.

وی افزود: نبرد القصیر در سوریه نبرد آزادسازی مناطق هم مرز با لبنان مانند قلمون و زبدانی را شکل داد و شهید بدرالدین در آن شهر نقش آفرینی کرده بود.

سید حسن نصرالله افزود: به دلیل افزایش ظرفیت مقاومت، رژیم اسرائیل به مزدوران بیشتری نیاز داشت و جذب نیرو به صورت غیرحرفه ای آغاز شد و جوانان ما، برادران ما و ارتش سوریه در تغییر نقشه جنگ سهیم شدند و تحول آغاز شد.

وی تاکید کرد: شهید بدرالدین در هر نبردی نقش رهبر محوری را ایفا می کرد و شهید مصطفی بدرالدین در نبرد با خودروهای بمب گذاری شده و رفتن به خلوت ها رهبر و نوک پیکان بود. گروه های خودکشی

وی ادامه داد: چالش اصلی لبنان سلاح مقاومت نیست، سلاح مقاومت است، بحران اقتصادی، معیشتی و چالش برنج، دارو و برق است، ما اینجا به دنیا آمدیم و اینجا دفن خواهیم شد. هیچ کس از ما انتظار ندارد پس از نثار این خون گرانبها ضعیف شویم و وطن خود را رها کنیم.»

نصرالله گفت: چالشی قریب الوقوع در لبنان وجود دارد مانند نان، برق، تنورهای بدون سوخت و کمبود داروهای لازم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که نیاز به تامین نان، برق و دارو چالشی برای پیشرفت لبنان است نه سلاح مقاومت.

وی افزود: کسانی که وابستگی ما به کشور را زیر سوال می برند بدانند که ما بیشتر به فکر وطن و هویت ملی هستیم. لبنان در وضعیت بدی قرار دارد که امروز در نتیجه چالش های پیش رو تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مقاومت برای آزادسازی اراضی لبنان در دست رژیم اشغالگر است، تصریح کرد: کسانی که از گروه های مسلح در سوریه حمایت و تایید کردند، جرأت اعلام این حمایت را نداشتند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: گشایش در مقابل شرق و غرب و تسلیم نشدن در برابر خشم واشنگتن، احیای روابط با سوریه و استخراج نفت برای جلوگیری از انفجار و فروپاشی لبنان ضروری است.
سید حسن نصرالله گفت: استخراج نفت امید اصلی برای عبور از بحران اقتصادی است نه استقراض از بانک جهانی.
نصرالله همچنین گفت: گشایش در شرق و غرب و برقراری روابط با سوریه می تواند از انفجار در وضعیت اقتصادی جلوگیری کند و به حل بحران پناهجویان کمک کند.
وی در پایان سخنان خود خطاب به مقامات و رهبران سیاسی لبنان گفت: لبنان دیگر زمانی برای اتلاف وقت ندارد. بنابراین برای تشکیل دولت باید اقدام عاجل در مجلس انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید