توقف پیکان در سطح آسیا


توقف پیکان در سطح آسیا

تیم والیبال پکان در دیدار فینال باشگاه والیبال باشگاه های آسیا با برتری مقابل سانتوری ژاپن به مقام قهرمانی دست یافت.

شب پایانی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۲۲ مردان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و تیم های بیکان تهران و سانتوری ژاپن برای بیست و دومین دوره قهرمانی این رقابت ها به مصاف هم رفتند. خطرات جام باشگاه های جهان فیفا به عنوان قهرمان آسیا در حالی که برنده این مسابقات است.

پکان در دو ست اول 25 بر 21 و 28 بر 26 شکست خورد، اما در سه ست متوالی از سوم تا پنجم مقابل سانتوری با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 20، 15 بر 12 پیروز شد و با 6 برد متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. رقابتی اروس در پنج مسابقه قبلی ساوت جاز، سانتوری، ناخون راچاسیما، اربیل و تاراز قزاقستان را شکست داده است.

پیکان ها بازی را با ترکیب اروین انگبت، آرمین تشکری، نمر عبدالعزیز، پوریا فیضی، سید محمد موسوی و سعید معروف آغاز کردند.

تیم سانتوری با قبول این شکست نایب قهرمان شد تا با چهار پیروزی (راچاسیما ناخون، گاز جنوب عراق، قطر رایان و مقاومت ایران شهداب) و دو شکست (دوبار بکان) به کار خود در این مسابقات پایان دهد.

قضاوت این دیدار بر عهده اکیمتو آیدوس قزاقستان و موسی سلیم عزیز عراقی بود.

سالن نزدیک به 12 هزار نفری آزادی تهران در جریان این مسابقه تکمیل شد.

پکان تهران با هشت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو مدال برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این مسابقات است. پیکانی ها که سومین عنوان قهرمانی جهان را نیز در کارنامه خود داشتند، در فاصله سال های 2006 تا 2011 به شش عنوان قهرمانی متوالی دست یافتند.

سید محمد بولادگر معاون ورزش و قهرمانی حرفه ای، وزیر ورزش و جوانان و محمدرضا دوزانی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ممتاز بودند.

دیدگاهتان را بنویسید