رباتوکسی برقی Zvox با حمل و نقل خودکار مسافر


نسخه به تازگی ارتقا یافته ربات های الکتریکی ZWX توسط شرکت آمریکایی فاش شد. این وسیله نقلیه کاملاً خودمختار چهار صندلی دارد و دارای درهای کشویی بزرگ، پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف، بلندگوهای عابر پیاده، یک پورت USB برای شارژ لپ‌تاپ و غیره است.

تاکسی اتوماتیک برقی Zux به صورت متقارن طراحی شده و نمای جلو و عقب آن قابل تشخیص نیست. چهار گروه سنسور در چهار گوشه بالای خودرو تعبیه شده است که زاویه دید 270 درجه دارد. میدان دید 360 درجه به راحتی پیشرفت کنید. به لطف این سنسورها، خودرو می تواند به طور کامل مسیر را کنترل کند و همه چیز را ببیند.

ربات برقی Zux
نمای جانبی ربات زوکس

تاکسی رباتیک Zoox مهندسان و تیم‌های تحقیقاتی که برای اولین بار در دسامبر 2020 معرفی شدند، برای استانداردسازی و ایمن‌سازی وسایل نقلیه در جاده‌های عمومی کار می‌کنند و به نظر می‌رسد که به این هدف بسیار نزدیک هستند.

درهای خودرو کشویی می شوند و به مسافران اجازه می دهند که به راحتی وارد کابین شوند و از آن خارج شوند. بلندگوهایی در بالای چراغ های جلو (چراغ عقب) تعبیه شده بود که با لحنی آرام و مودبانه هشدارهای لازم را به عابران پیاده می رسانند.

ربات برقی Zux
تاکسی خودکار زکس

صندلی های داخل کابین در یک کالسکه چیده شده اند که هر کدام دارای صفحه نمایش ۷ اینچی (به اندازه صفحه نمایش گوشی) هستند. این صفحه نمایش در واقع یک رابط کاربری ساده است که به مسافران این امکان را می دهد که مسیر را بررسی کنند، مسیر را تغییر دهند یا هوای داخل کابین را کنترل کنند. هر صندلی همچنین دارای یک پد شارژ بی سیم و یک پورت USB (60 وات) است.

فضای داخل ربات تاکسی Zux

برخلاف سخت افزارهای پیشرفته در بازی های رایانه ای یا فیلم های فانتزی، فضای کابین ربات برقی Zux هیجان انگیز و دعوت کننده نیست. زیرا به گفته طراحان، مسافران بیشتر در طول مسیر کتاب می خوانند، با یکدیگر صحبت می کنند، با لپ تاپ یا دستگاه های هوشمند کار می کنند یا کارهای شخصی دیگری انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید